Autor: Kaubandus.ee • 20. detsember 2007
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kinkekaardid: riigieelarve jagu raisku läinud raha

Ameeriklased jätsid mullu kasutamata kinkekaarte kümnete miljardite kroonide väärtuses. Kokkuhoidlikumas Eestis on näiteks Stockmanni kaubamajal lunastamata 2 miljoni krooni eest kinkekaarte.

Uuringufirma TowerGroup arvestas välja, et aastal 2006 ulatus kinkekaartide kasutamata summa USAs 8 miljardi dollari ehk 87 miljardi kroonini. Ehk ameeriklased jätsid kasutamata pea terve Eesti riigieelarve jagu raha. Näiteks elektroonikapood Best Buy teatas aastaaruandes, et tema konto jäi tänu lunastamata kinkekaartidele 43 miljoni dollariga plussi.

Nii palju raha lendab korstnasse eelkõige lihtsal põhjusel, et inimestel pole aega ostelda. Teised "õnnelikud kingiomanikud" jälle kas ei leia endale poest midagi sobivat, unustavad või kaotavad kaardi ära või leiavad ühel heal päeval, et selle kasutusaeg on läbi saanud.

Kinkekaardid on siiski endiselt populaarsed. USA jaekaubandusliit ennustab, et tänavu kasvab USAs kaartide müük pühade ajal 6% ehk 26,3 miljardi dollarini. TowerGroup prognoosib, et tuleval aastal müüakse USAs kinkekaarte enam kui 100 miljardi dollari eest (neljandiku võrra rohkem kui tänavu). Kinkekaardid on seega neljandat aastat ameeriklaste seas populaarseim kingitus: enam kui pooled neist kavatsevad kinkida vähemalt ühe kaardi.

Eesti kaupluste kommentaar on ühtne: eestlane ei raiska, lõviosa kinkekaarte kasutatakse ära.

Prisma Peremarketi juht Janne Lihavainen sõnab, et Prisma müüb kinkekaarte väga hästi ja lunastamata kinkekaarte peaaegu polegi.

Eestit eristab USAst tõsiasi, et enamik kinkekaarte kehtib meil kauem kui aasta-kaks. Kaubamaja võtab vastu kuni kaheksa aastat vanu kinkekaarte. "Kasutamata kaarte jääb väga väike osa," räägib Kaubamaja müügi- ja turundusdirektor Enn Parel. Ta lisas, et kasutamata jääb mõni üksik kaart tavaliselt seetõttu, et see kogemata pesumasinas ära pestakse, ära põleb või muul viisil hävib.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757