Autor: Kaubandus.ee • 30. detsember 2007
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Fujitsu saadab plasmatelerid ajalukku

Jaapani elektroonikafirma lõpetab enda poolt maailma läkitatud plasmatelerite valmistamise uue aasta märtsis, kuna vedelkristallekraani (LCD) üha laiema leviku juures ei too eelmine põlvkond enam tulu.

Fujitsu oli esimene firma, kes üheksakümnendate algul plasmaekraaniga teleritega turule tuli, vahendas AFP. Tootmist vähendati juba enne nüüdset otsust, keskendudes kõrgema hinnaklassi mudelite valmistamisele nõudlikule tarbijale USA ja Briti turul. 2005. aastal müüs Fujitsu olulise osaluse plasmatelerite üksuses Hitachile. Plasmatelerite tootmise asendusena pöörab ettevõte nüüd rohkem tähelepanu kütte- ja ventilatsiooniseadmete tegemisele.

Plasmatelerite laiatarbekaubaks saamisele eelnes kaks aastakümmet uurimis- ja arendustööd. Kineskooptelerite asemele ilmusid plasma- ning järgmiseks LCD-ekraanid, lähiaastail jõuavad massidesse juba uued lahendused. Ekraani pinnaühiku kohta tarbivad telerid üha vähem energiat. Samas on levinud ka poolt toaseina katvad ekraanid, mis kineskoopaparaadi puhul ei olnud mõeldavad. Oktoobris ilmutas Austraalia valitsus plaani maksustada täiendavalt liigselt elektriga laiutavate telerite müük. Sel sügisel käis aga esimese laiatarbetootjana Sony välja orgaanilise valgusdioodiga (OLED) teleri. Ekraanivalgust annavad seal helenduvad ained, mis tähendab veelgi väiksemat elektrikulu sel uuel teleripõlvkonnal. Samas jagub tehnilisi probleeme, OLED-ekraani tööressurss on LCD-ga võrreldes hulga lühem.

Kineskoobiga aparaate nimetavad Eesti kaupmehed tihti tavateleriteks, saadaval on ka plasma- ja suurimas valikus LCD-telerid. Põlvkondade ja tasemete hinnad erinevad kuni mitukümmend korda.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757