Nitrofert: elektrihinna tõus võtab 39 miljonit krooni rohkem

Nitroferti juhatuse liige Aleksei Nikolajev
ütles aripaev.ee-le, et uue aasta hinnatõusud kasvatavad kulusid 10
miljonite võrra ning tootmiskulude hüppeline tõus muudab küsitavaks tehase
edasise eksisteerimise.

„Hinnatõusu tõttu tuleb meil alanud aastal maksta sama koguse elektrienergia eest võrreldes 2007. aastaga 39 miljoni krooni võrra rohkem,“ ütles Nikolajev.

„Elektrienergia osakaal moodustab omahinnast 17,5%. Siinjuures on oluline, et 1. märtsist tõusevad järsult – 38% võrra – Põhivõrgu võrgutasud. Põhivõrk viitab uue metoodika rakendamisele,“ selgitas ettevõtte juht.

Nikolajev rääkis, et lisaks kõigele tuleb, energiahindade tõusust põhjustatuna maksta võrreldes möödunud aastaga kümneid miljoneid kroone teenuste ja materjalide tarnijatele.

„Tootmiskulude hüppeline tõus muudab küsitavaks tehase edasise eksisteerimise, sest ca 90% toodangust müüme me ekspordina. Maailmaturul on paljude ettevõtete analoogne toodang ning seal pole meil väljavaateid müügihindade dikteerimiseks,“ ütles Nikolajev.

"Pöördusime 18. detsembril 2007. a kirjalikult majandus- ja kommunikatsiooniministri ning rahandusministri poole palvega pidurdada nii suurt elektrienergia hinna tõusu Nitroferti kui suurtarbija jaoks (tarbime ca 5% Eestis realiseeritavast elektrienergiast) ning maksu- ja tolliameti poole aktsiisivabastuse taotlusega," rääkis Nikolajev. Ministrid ning maksu- ja tolliamet pole veel Nitrofertile vastanud ning ettevõte on äraootaval seisukohal. Nitrofert kui suurtarbija on sõlminud Eesti Energiaga elektrivarustuse lepingu, kuid soodustusi ettevõttele rakendatud ei ole.

"Teistes ELi riikides ja Venemaal pole sellistel suurettevõtetel üldse aktsiisimaksu ning samuti kehtivad neile riigipoolsed soodustused," ütles Aleksei Nikolajev.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HKScan otsib KATEGOORIAJUHTI

HKScan Estonia AS

27. september 2017

Tarkvara

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Statistika

Teabevara