Lihavainen: inimesed ei pea edukuse tõestuseks ostma kõige kallimaid tooteid

Prisma Peremarketi tegevjuht Janne
Lihavainen leiab, et Eesti jaekaubandusturul on kätte jõudnud etapp, kus enam ei
peeta oma edukuse tõestuseks oluliseks kallites kauplustes käimist.

„Vaadates jaekaubandustrende Lääne-Euroopas, siis keskmisest kõrgema sissetuleku ja haridusega inimesed lähtuvad isiklikke ostuotsuseid tehes ratsionaalsetest argumentidest. Majanduslik mõtlev inimene ei näe põhjust maksta näiteks piimapaki eest kõrgemat hinda kui kõrval asuvas kaupluses,“ selgitas Lihavainen.

Tema sõnul kavatseb Prisma võtta suuna saada siinse jaekaubanduse hinnaliidriks. „Loomulikult jälgivad need inimesed lisaks hinnale ka toote kvaliteeti. Ja kvaliteedi osas Prisma järeleandmisi teha ei kavatse,“ lisas ta.

Küsimusele, miks ei ole ükski jaekaubanduskett Eestis seni sellisest loogikast lähtunud, vastas Lihavainen: „Põhjusi on mitmeid. Tegu on mõneti järgmise etapiga mitte ainult jaekaubandusturul, vaid terves ühiskonnas. Järjest enam on Eestis inimesi, kes oma majandusliku edu tõestuseks ei pea vajalikuks osta kõige kallimaid tooteid kõige kallimatest kauplustest.“

Prisma uue suunitluse juures jäävad keti konkurentideks tootesortimendi poolest endiselt hüpermarketid, kes pakuvad lisaks toiduainetele ja esmatarbekaupadele ka garderoobikaupu, kodukaupu ja vaba aja tooteid.

Odavaid hindu kavatseb ettevõte pakkuda väga mitmekülgse kaubavaliku abil. „Võrdleme iga kuu oma kõige müüdavamate kaupade hindu turul pakutavatega. Meie hinnavõrdlus ei koosne ainult 10 või 20 tootest, vaid mitmesajast. Kui täna vaatavad eestlased veel erinevate poodide sooduspakkumisi ning lähtuvad kaupluste külastamisel eripakkumistest, siis Prisma Peremarketi eesmärk on pakkuda oma klientidele stabiilset kõige soodsamat ostukorvi,“ rääkis Lihavainen.

Lai sortiment Prisma Peremarketis tähendab tema sõnul seda, et pakutakse erineva hinnaskaalaga tooteid ühe sortimendi sees. Müügil on nii jaekaubandusturu kõige odavam leib kui ka lai valik erinevate hinnaklassidega leivatooteid.

Kas Prisma algatusest võiks Eesti jaekaubandusturul alguse saada hinnasõda, ei osanud kauplusteketi juht öelda. „Meie eesmärk on väga kindel ja see on kvaliteetse hinnaliidri positsiooni võtmine. Seda, kas läheb lahti hinnasõda, sõltub juba konkurentide reaktsioonist,” märkis ta.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

SALONSHOP BALTIC OÜ otsib TURUNDUSJUHTI

Salonshop Baltic AS

31. detsember 2018

Tarkvara

RTT kaasaegne kassatarkvara

Kassatarkvara oluliseks eesmärgiks on pakkuda kliendile kiiret ja mugavat teenindust. Suureks trendiks on saanud mobiilsus ehk tarkvara saab kasutada ka nutitelefonis või tahvelarvutis. Loe lähemalt, mis on kassatarkvara valikul oluline ning milliseid eeliseid annab RTT kassatarkvara.

AccountStudio - lihtsalt kohandatav terviklik äritarkvara

Äritarkvara, mida on võimalik kohandada erinevate nõudmiste ja tegevusaladega väike- ja suurettevõtetele. Tarkvara liidestab ettevõtte e-poe nii, et tehingud e-poes kajastuvad ilma valu ja vaevata nii laos kui ka raamatupidamises.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara