Agressiivsel kauplemisel ja kauba „pähemäärimisel“ on lõpp

Kui müüja sind ähvardab, sunnib või mõjutab
tegema ostuotsust, mida sa muudes tingimustes teinud ei oleks, on tegemist
ebaausa kaubandusvõtte alla kuuluva agressiivse kauplemisega, mis pole
tänapäeval enam aktsepteeritav.

Täna tutvustati Eesti Kaubandus-Tööstuskojas toimunud koolituspäeval, mida toob endaga kaasa uus tarbijakaitse seadus.

Arvukaid näiteid agressiivsest kauplemisest tõi tarbijakaitseameti tarbijajärelevalveosakonna juhataja Anne Reinkort: kui te olete müüjale võlgu ja ta annab võla tasumiseks ajapikendust juhul, kui ostate ettevõttest veel midagi. Samuti on agressiivne olukord, kui tellite torumehe, kes pärast töö tegemist esitab teile viis korda kõrgema hinna, kui kokku lepitud. Kui te siis täie mõistuse juures selle tasumisest keeldute ja seejärel ühendab torumees parandatud torud uuesti lahti, taastades esialgse olukorra, on ta rakendanud agressiivset kauplemisvõtet.

Lisaks eelnevale on Reinkorti sõnul keelatud hoida klienti kinni seni, kuni ta toote omandab, või jätkata pakkumist näiteks kodus toimuval presentatsioonil seni, kuni suudetakse veenda ostjat asja raha eest omandama. Ka ei ole kohustus kannatada järjekindlate ja soovimatute pakkumiste tegemist telefoni, faksi, e-posti või muude sidevahendite kaudu.

„Selgelt agressiivne kauplemisvõte on reklaamis sisalduv otse lastele suunatud pöördumine, milles kutsutakse ostma või veenma oma vanemaid asja ostma,“ ütles Reinkort ning lisas, et loomulikult ei ole kauplejal õigust sõnadega märku anda, et kui kaupa ei osteta, siis ohustab see kaupleja tööd või sissetulekut.

„Soodustuste pakkumist ja kingitusi ei loeta mõjutamiseks, kuna see ei piira kuidagi ostja valikuvabadust,“ rääkis Reinkort.

Agressiivseks tunnistatakse iga kauplemisvõte iga konkreetse juhtumi kontrollimise järel. Ebaausa kauplemisvõtte, mille üks võimalus on agressiivne kauplemisvõte, kasutamise eest võib füüsilist isikut trahvida kuni 300 trahviühikuga ja juriidilist isikut kuni 50 000kroonise trahviga.

Pole lubatud öelda, et kampaania kestab, kuni kaupa jätkub, sest sellega vabastatakse end vastutusest ja tekib võimalus, et müüakse näiteks ainult 2 korvtooli ja see ongi kogu kampaania, jõuti järeldusele peale materjaliga tutvumist toimunud arutelu käigus.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

SALONSHOP BALTIC OÜ otsib TURUNDUSJUHTI

Salonshop Baltic AS

31. detsember 2018

Tarkvara

AccountStudio - lihtsalt kohandatav terviklik äritarkvara

Äritarkvara, mida on võimalik kohandada erinevate nõudmiste ja tegevusaladega väike- ja suurettevõtetele. Tarkvara liidestab ettevõtte e-poe nii, et tehingud e-poes kajastuvad ilma valu ja vaevata nii laos kui ka raamatupidamises.

RTT kaasaegne kassatarkvara

Kassatarkvara oluliseks eesmärgiks on pakkuda kliendile kiiret ja mugavat teenindust. Suureks trendiks on saanud mobiilsus ehk tarkvara saab kasutada ka nutitelefonis või tahvelarvutis. Loe lähemalt, mis on kassatarkvara valikul oluline ning milliseid eeliseid annab RTT kassatarkvara.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara