Börsikommentaar: Baltika kiire kasvu turud osutunud kiiresti kahanevateks turgudeks

Baltika eile avaldatud jaanuari müügi
tulemustest selgub, et nende turgude, millele kohalik moetööstusfirma on
viimastel aastatel panustanud, on kiire kasv asendunud kiire kahanemisega.

Nii vähenes ettevõtte teatel jaanuaris müük Poolas seitse protsenti, Venemaal 13 protsenti ning Ukrainas 18 protsenti ehk pea viiendiku võrra.

Kui Poolas on Baltika müük vähenenud nii 2006. kui ka 2007. aasta esimese üheksa kuuga (vastavalt 11 protsenti 34,4 miljoni kroonile ja 18 protsenti 21 miljonile kroonile) ning ka möödunud aasta novembris ning detsembris müük mõnevõrra kahanes, siis Ukraina ja Venemaa tulemused olid küll ebameeldivaks üllatuseks.

Ukrainas kasvas Baltika müük 2006. aastal 30 protsenti 128,5 miljoni kroonini ning möödunud aasta üheksa kuuga 26 protsenti 112,7 miljoni kroonini. Venemaal kasvas müük 2006. aastal 69 protsenti 86,7 miljoni kroonini ning eelmise aasta üheksa kuuga koguni 136 protsenti 126,6 miljoni kroonini. Baltika avaldab eelmise kvartali majandustulemused alles kuu lõpus, kuid seni avaldatud numbrite alusel võiks arvata, et neljanda kvartalis kasvas müük Ukrainas kümmekond protsenti ning Venemaal pea mitukümmend protsenti. Ukraina osakaal Baltika käibest oli 16 protsenti ning Venemaa osa 18 protsenti.

Möödunud aasta jaanuaris kasvas Baltika müük Ukrainas 88 protsenti ning Venemaal koguni 212 protsenti. Nende numbrite kõrval on selle aasta jaanuari tulemused väga kahvatud.

Kokku kasvas Baltika käive jaanuaris kahe protsendi võrra 92,3 miljoni kroonini.

Baltika aktsia hind kerkis eile 0,3 protsendi võrra 52,42 kroonini (3,35 euroni). Baltika avaldas jaanuari müügitulemused pärast börsi sulgemist.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HKScan otsib KATEGOORIAJUHTI

HKScan Estonia AS

27. september 2017

Tarkvara

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Statistika

Teabevara