Müüjad: tarbimispidu on lõppemas

Aina vähem ostetakse mööblit, kodutehnikat
ja muid kodukaupu. See on ka loogiline, sest ka kinnisvaraturul valitseb vaikus,
kirjutas venekeelne uudisteportaal dv.ee.

Ülemiste kaubanduskeskuse juhataja Guido Pärnits kommenteeris kujunenud olukorda järgmiselt: „Oleks vale väita, et Eesti vaevleb praegu majandusraskustes. Lihtsalt tormiline õitseng asendus rahuliku arenguga. Seda võib täheldada ka kaubanduses. Saabus etapp, kui tugevatel müüjatel läheb äri hästi, aga nõrgemad kaotavad oma kliente ning nende käibed alanevad. See puudutab aga kinnisvaraturuga seotud kaubagruppe, selliseid nagu mööbel, kodutehnika jne.“

Tarbimise langust seletatakse veel ka sellega, et inimesed vaatavad suurema pessimismiga tulevikku ja laenavad ettevaatlikumalt.

„Inimesed otsustavad täna kaalutletumalt. Töökoha kaotamise kartuses eelistavad nad laene mitte võtta. Kui võrrelda laenuliike, siis eluasemelaene oli võetud kahtlemata rohkem kui tarbimislaene,“ märkis Hansapanga pressiesindaja Kristi Künnapas.

„Kui veel aasta tagasi jätkus ostjaid kõigile, siis praegu tuleb klientide säilitamiseks pingutada. Ülemistes ostjate arvu vähenemist märgata ei ole. Samal ajal, analüüsides meie kaubanduskeskuse läbimüüki, tuleb tunnistada, et mõned kauplused seisavad silmitsi probleemidega,“ võttis Pärnits kokku.

Viva Elektroonika omanik ja juhataja Juri Monogarov seletas, et jutt käib müügikasvu aeglustumisest, mitte vähenemisest. „Meie ootused ei täitunud täiel määral. Näiteks, võrreldes möödunud aasta sama perioodiga kasvas müük kõigest 3-4%, samas arvestasime 10-15% kasvuga. Kuid sellele vaatamata ei kaota me optimismi,“ lisas Monogarov.

„Inimesed valivad rohkem, sooritavad kindlaid oste,“ rääkis oma tähelepanekutest mööblisalongi Visioon juhataja Kristel Vare. „Käive langes detsembris-jaanuaris. Kuid suuri muutusi ei ole märgata.“

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HKScan otsib KATEGOORIAJUHTI

HKScan Estonia AS

27. september 2017

Tarkvara

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Blogid

Statistika

Teabevara