Börsikommentaar: investorid järgisid Hansapanga soovitusi

Investorid järgisid täna ilmselt Hansapanga
soovitust osta Tallinna Kaubamaja aktsiaid, tänu millele kerkis selle hind 3,77
protsendi võrra 120,48 kroonini.

Nii kõrge oli kaubanduskontserni aktsia hind viimati selle aasta jaanuari alguses. Tundub, et aktiivsemateks huvilisteks olid just jõukamad väikeaktsionärid – 54 tehingu käigus vahetas omanikku veidi alla 35 tuhande väärtpaberi, mis teeb keskmiseks tehingu suuruseks 646 aktsiat väärtusega üle 70 000 krooni.

Tuleb tunnistada, et Kaubamaja tulemused olid tõesti suurepärased. Neljandas kvartalis suutis Kaubamaja kasvatada käivet kolmandiku võrra ja jaemüügi käivet 31 protsendi võrra 1,7 miljardi kroonini. Statistikaameti andmete kohaselt kasvas möödunud aasta kolme viimase kuu jaemüüjate käive vahemikus 13-17 protsenti, mis tähendab seda, et Kaubamaja käive kasvas kogu turust kaks korda kiiremini.

Tunduvalt kehvem on aga olukord teisel kaubandusettevõttel, tekstiili- ja moekaupade jaemüüjal Baltika, kes avaldas eelmise kvartali ning 2007. aasta majandustulemused täna. Baltika tulemused valmistasid pettumust nii analüütikutele kui ka investoritele. Tõsi, kehv tulemus ei olnud eriliseks üllatuseks, sest seda võis oodata juba varem avaldatud jaemüüginumbrite põhjal. Seetõttu pendeldaski Baltika aktsia hind kord väikeses plussis, kord jälle miinuses ning päeva lõpuks jäi see eilse sulgemishinna tasemele 46,16 kroonile.

Hansabank Markets, teatas, et kaalub Baltika aktsiatele antud ostusoovituse muutust, mis on ka mõistetav. On ju käibe kasv viimastel kuudel kahanenud või muutunud olematuks kõikidel turgudel. Eriti drastiliselt on see langenud välisturgudel eesotsas Venemaaga, millele Baltika on viimastel aastatel panustanud.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HKScan otsib KATEGOORIAJUHTI

HKScan Estonia AS

27. september 2017

Tarkvara

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Blogid

Statistika

Teabevara