Alkoholi reklaamimine pealinnas kallineb

Tallinna linnavalitsus kavatseb muuta
reklaamimaksu korda Tallinnas, rakendades alkohoolsete jookide välireklaamile
suuremat koefitsienti, mis tõstab alkohoolse joogi reklaami eksponeerimisel
reklaami maksumäära.

Tallinna abilinnapea Jaanus Mutli sõnul läheb alkohoolse joogi reklaamimine pealinnas kallimaks, teatas Raepress. “Maksumäära tõstmine on üks osa eesmärgist vähendada alkohoolsete jookide tarbimist, sest teatavasti on läbi maksude võimalik edukalt muuta inimeste tarbimisharjumusi,” lisas Mutli. “Sotsiaalministeeriumi tellitud uuringu järgi oleks alkohoolsete jookide reklaami keelustamine üheks viisiks alkoholi tarbimist vähendada, kuna aga reklaami keelustamine ei ole kohaliku omavalitsuse pädevuses, siis peame lähtuma meile seadusega antud võimalustest.”

Korras muudetakse kokku kolme sätet, mis kõik käsitlevad alkohoolsete jookide välireklaamile kehtestatud maksumäära. Korras sätestatu kohaselt kehtib reklaamidele maksumäär 6 krooni ruutmeetrilt ööpäevas. Lahja alkohoolse joogi korral (etanoolisisaldus on kuni 6 mahuprotsenti k.a.), rakendatakse selle reklaami suhtes koefitsienti 2,0, st reklaamimaks on 12 krooni ruutmeetrilt ööpäevas.
Kange alkohoolse joogi korral (etanoolisisaldus on üle 6 mahuprotsendi), rakendatakse selle reklaami suhtes koefitsienti 3,0, st reklaamimaks on 18 krooni ruutmeetrilt ööpäevas.

Eelnõus sätestatu kohaselt muudetakse alkohoolse joogi välireklaamile kehtestatud koefitsiente ühe ühiku võrra: lahja alkohoolse joogi reklaami suhtes rakendatakse koefitsienti 3,0 ning kange alkohoolse joogi suhtes koefitsienti 4,0. Seega tõuseb lahja alkohoolse joogi reklaami maksumäär seniselt 12 kroonilt 18 kroonini ruutmeetri kohta. Kange alkohoolse joogi reklaami maksumäär tõuseb seniselt 18 kroonilt 24 kroonile ruutmeetri kohta.

Kohalike maksude seadus annab kohalikule omavalitsusele õiguse kehtestada reklaamimaksu puhul diferentseeritud maksumäärad, mida on otstarbekas alkohoolsete jookide reklaami piiramiseks kohaldada.

Linnavolikogu määruse eelnõu kohaselt jõustub määrus 1. juulil 2008.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara