Kaubanduskeskuste üürihinnad kasvasid kuni 25%

Colliers Internationali värske
kinnisvaraturu ülevaate kohaselt kasvasid kaubanduskeskuste üürihinnad möödunud
aastal 5-25%. Vakantsus püsis nullilähedane.

Vaatamata eratarbimise vähenemisele püsib nõudlus kaubanduspindade järele ja uute kaubanduspindade arendus jätkub, seisab ülevaates. 2007. aastal lisandus turule nii praeguste keskuste laiendamise kui uute müügipindade valmimise tagajärjel 23 000 m2 kaubanduspinda.

Kogu kaubanduspinna hulk suurenes 365 000 m2-ni, mida on 0,9 m2 elaniku kohta. Aasta lõpuks oli Tallinnas kaheksa üle 15 000 m2 üüripinnaga kaubanduskeskust kogupinnaga 218 000 m2.

Nõudlus kaasaegse kaubanduspinna järele ületas pakkumist. Tallinnas on uutel kauplejatel praktiliselt võimatu saada pinda tegutsevates suurtes kaubanduskeskustes ja üldine vakantsus püsib nulli lähedal, märkis Colliers.

2007. aastal valminud kaubanduspinnad olid kõik oma valmimise ajaks täielikult välja üüritud. Uue kaubanduspinna üürnike sekka lisandus palju Eesti turule sisenenud kõrgkvaliteetseid ja kuulsaid rahvusvahelisi brände, kellel oli kaubanduspinna saamisel konkurentsieelis.

Keskmiselt tõusid kaubanduskeskuste üürihinnad 5-25%. Suurimat üürihindade tõusu kogesid rõivaste, jalatsite, juveelitoodete ja kodukaupade müüjad, sel ajal kui ankurüürnike üürihinnad püsisid üldiselt stabiilsed.

Kaubanduspindade vakantsus jääb 2008-2009 endiselt nullilähedaseks ja nõudlus püsib kõrge, lubas Colliers. Rahvusvahelised brändid jätkavad Tallinna turule sisenemist. Tegutsevate kaubanduskeskuste laienemine jätkub, samuti muutuvad kaubanduskeskused üha rohkem kogu pere vabaajaveetmise kohaks, kus lisaks shoppamisele pakutakse erinevaid meelelahutus- ja taastusvõimalusi.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HKScan otsib KATEGOORIAJUHTI

HKScan Estonia AS

27. september 2017

Tarkvara

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Blogid

Statistika

Teabevara