Kaubanduskeskuste üürihinnad kasvasid kuni 25%

Colliers Internationali värske
kinnisvaraturu ülevaate kohaselt kasvasid kaubanduskeskuste üürihinnad möödunud
aastal 5-25%. Vakantsus püsis nullilähedane.

Vaatamata eratarbimise vähenemisele püsib nõudlus kaubanduspindade järele ja uute kaubanduspindade arendus jätkub, seisab ülevaates. 2007. aastal lisandus turule nii praeguste keskuste laiendamise kui uute müügipindade valmimise tagajärjel 23 000 m2 kaubanduspinda.

Kogu kaubanduspinna hulk suurenes 365 000 m2-ni, mida on 0,9 m2 elaniku kohta. Aasta lõpuks oli Tallinnas kaheksa üle 15 000 m2 üüripinnaga kaubanduskeskust kogupinnaga 218 000 m2.

Nõudlus kaasaegse kaubanduspinna järele ületas pakkumist. Tallinnas on uutel kauplejatel praktiliselt võimatu saada pinda tegutsevates suurtes kaubanduskeskustes ja üldine vakantsus püsib nulli lähedal, märkis Colliers.

2007. aastal valminud kaubanduspinnad olid kõik oma valmimise ajaks täielikult välja üüritud. Uue kaubanduspinna üürnike sekka lisandus palju Eesti turule sisenenud kõrgkvaliteetseid ja kuulsaid rahvusvahelisi brände, kellel oli kaubanduspinna saamisel konkurentsieelis.

Keskmiselt tõusid kaubanduskeskuste üürihinnad 5-25%. Suurimat üürihindade tõusu kogesid rõivaste, jalatsite, juveelitoodete ja kodukaupade müüjad, sel ajal kui ankurüürnike üürihinnad püsisid üldiselt stabiilsed.

Kaubanduspindade vakantsus jääb 2008-2009 endiselt nullilähedaseks ja nõudlus püsib kõrge, lubas Colliers. Rahvusvahelised brändid jätkavad Tallinna turule sisenemist. Tegutsevate kaubanduskeskuste laienemine jätkub, samuti muutuvad kaubanduskeskused üha rohkem kogu pere vabaajaveetmise kohaks, kus lisaks shoppamisele pakutakse erinevaid meelelahutus- ja taastusvõimalusi.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

AccountStudio - lihtsalt kohandatav terviklik äritarkvara

Äritarkvara, mida on võimalik kohandada erinevate nõudmiste ja tegevusaladega väike- ja suurettevõtetele. Tarkvara liidestab ettevõtte e-poe nii, et tehingud e-poes kajastuvad ilma valu ja vaevata nii laos kui ka raamatupidamises.

RTT kaasaegne kassatarkvara

Kassatarkvara oluliseks eesmärgiks on pakkuda kliendile kiiret ja mugavat teenindust. Suureks trendiks on saanud mobiilsus ehk tarkvara saab kasutada ka nutitelefonis või tahvelarvutis. Loe lähemalt, mis on kassatarkvara valikul oluline ning milliseid eeliseid annab RTT kassatarkvara.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara