Uuring: eestlased vaatavad taas toidukaupade hindu

Viimastel kuudel ei piira Eesti elanikud
end sugugi mitte ainult tarbe- ja luksuskaupade ostude osas - 54 protsenti
kaaskodanikest hoiab kokku toidu arvelt.

Konjunktuuriinstituudi uuringu kohaselt on viimastel kuudel hakatud vähem ostma 18% küsimustikus ära toodud kaupadest. Peaaegu neljandik (23%) vastajatest tunnistasid, et ostavad samasuguseid toiduaineid kui varem, kuid valivad neist nüüd odavama ning tõenäoliselt ka kehvema kvaliteediga variandi. 11% hakkasid aga ostma senisest odavamaid toiduaineid ning neidki varasemast väiksemas koguses.

Konjunktuuriinstituudi direktori Marje Josingu sõnul on lähiajal oodata piimatoodete hinnakasvu peatumist, kuid lihatoodete kallinemine on veel ees. Eksperdid kinnitavad ta sõnu: Valga lihakombinaadi müügidirektor Meelis Milk ütles, et lihahinna tõusu on oodata suvel. Ja selles ei ole tema sõnul süüdi üksnes sööda kallinemine, vaid ka liha kokkuostuhindade tõus. Veel on arvesse võetud hooajalise tarbimise tõusu, ning suvel, kui inimesed sõidavad loodusesse puhkama, peavad piknikku ja teevad ðaðlõkki, ei jäta seda kahtlemata ka tootjad hindu määrates märkamata.

Instituudi uuringust pärinevad arvud on vastavuses meie riigi demograafilise statistikaga - 26% Eesti peredes kasvavad lapsed. Hinnatõusu tingimustes sattuvad raskesse olukorda ka koolide ning haiglate toitlustamist organiseerivad ettevõtted. Fazer Amica Teenindusdirektori Ülle Prometi sõnul moodustab nende toodangu maksumusest 70% tooraine ja kui toiduainete hind kasvab, tekivad probleemid. "On kaks teed: küsida toitlustamise eest rohkem raha või reguleerida maksumust menüüd muutes. Täpsemalt, teha rohkem «supipäevi», sest supp ja magustoit on odavamad kui praad," selgitas Promet.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara