Suurettevõtted praktiseerivad rangeid eetikareegleid

Balti- ja Põhjamaade ühiskonverentsil
"Ärieetikaga korruptsiooni vastu" tõid Nordea pank ja Statoil näiteid, et nii
kingituste jagamisel kui ka klienditeeninduses on ettevõtetes kehtestatud karmid
eetikareeglid.

„Nordeas tehakse sümboolseid kingitusi pühade ja õnnestunud tehingute puhul. Kuid pangas on kindel kord, mis tingimustel võime võtta ja anda kingitusi,“ rääkis Nordea panga vastavuse kontrolli spetsialist Erkka Matias Jaakkola.

„Kõik kingitused, mis on mõjutamise eesmärgil tehtud on keelatud vastu võtta,“ ütles Jaakkola ja lisas, et arusaamatuste vältimisteks on kehtestatud kindel reeglistik.

Üldisest ettevõtte eetikast rääkis Jaakkola, et töötajate koolitustel selgitatakse reegleid ning samuti case study’d töötavad hästi. Nordea panga kõikides filiaalides kehtivad standardsed eetikareeglid.

„ Ettevõtte eetikakood on ühesugune kõigis 40 riigis, kus me tegutseme,“ ütles Eesti Statoil tegevjuht Helle Kirs-Toiger. „Iga kassiir peab teadma ettevõtte põhiväärtuseid,“ lisas ta.

Kirs-Toiger ütles, et eetikast rääkides, põhineb kõik üksikisikul, kuna kõik võtavad vastu otsuseid. „Firmas selgitatakse ühiseid huvisid, et isiklik otsus oleks firma ning ka ühiskonna huvi,“ lisas ta.

Kirs-Toiger tõi näite, et kui ettevõttes tekib konflikt on eetika esimene prioriteet, millega selle lahendamisel arvestatakse. „Samuti koostööpartneritele ja varustajatele selgitatakse täpselt firma äripraktikat,“ märkis ta.


Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara