Aktsiisitõus kahandas kange alkoholi müüki veerandi võrra

Eesti kange alkoholi tootjaid koondava
Alkoholitootjate Liidu andmetel müüsid tootjad käesoleva aasta esimeses
kvartalis ligi 3,4 miljonit liitrit kanget alkoholi, mida on 27% vähem kui aasta
tagasi samal ajal.

„Kange alkoholi turg põeb jätkuvalt aktsiisitõusu mõjude käes ning I kvartalis realiseerisid paljud kaupmehed veel detsembris enne aktsiisitõusu soetatud varusid,“ seisab Alkoholitootjate Liidu teates.

Alkoholitootjate Liidu hinnangul jäävad ka aprill ja mai eelmise aasta müüginumbritele alla, prognoositav mahajäämus II kvartalis jääb vahemikku 10-15%. Lisaks on kange alkoholi tootjatest oma tegevuse tänaseks lõpetanud nii Onistar kui ka Almo.

Kange alkoholi tootjad on olnud siiani suured riigieelarve täitjad. Kui 2007. aastal moodustas Alkoholitootjate Liidu liikmete poolt tasutud alkoholiaktsiisisumma üle 900 mln krooni, siis vähenenud müügimaht, muutused turul, lähenev uus aktsiisitõus ning kasvav salaviina oht võivad teha laekumistesse oma korrektiive.

Eesti kange alkoholi tootjad müüsid esimeses kvartalis ligi 3,4 miljonit liitrit kanget alkoholi. Liviko esimese kvartali müük oli 2,1 miljonit liitrit kanget alkoholi. Müügimahult järgnesid Altia ja praeguseks tootmise lõpetanud Onistar vastavalt 701 280 ja 204 740 liitriga.

Alkoholitootjate Liit koondab kõiki suuremaid kange alkoholi tootjaid. Kokku annavad liidu liikmed tööd ligi 600 inimesele Eestis.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara