Kaupade ja teenuste kallinemine jätab rahakotti augu

Hansabank Marketsi esitletud Balti
majandusülevaatest või lugeda, kiire hinnatõus ei jäte majapidamistele
jooksvate kulude kõrvalt rahakotti raha muude kaupade jaoks.

„Hädavajalike kaupade ja teenuste enam kui 20% hinnatõusu puhul on raske loota, et majapidamistel jääb jooksvate kulude kõrvalt muude kaupade ostuks raha. Talv tõi kaasa kulutuste tõusu soojusenergiaga seoses,“ rääkis Hansabank Marketsi vanemanalüütik Maris Lauri, lisades, et polnud üllatav, et majapidamised oma esimese kvartali kulutustel kiivalt silma peal hoidsid.

Majapidamiste tarbimiskulutuste kasvule ennustab pank sel aastal langust 2,5 protsendini. 2009.–2010. aastal loodetakse, et tarbimiskulutused suurenevad 4,5–5 protsendini.

Töötuse kasv on siiani suhteliselt aeglane olnud, mistõttu tundub, et hõive tasemel olulisi muutusi toimunud ei ole. Endiselt on töötuse periood suhteliselt lühike, kuigi on eelnevaga võrreldes mõnevõrra kasvanud, kuna ettevõtted, kes kiire kasvu perioodil ei saanud töötajaid palgata, on hõivet suurendanud. Võib täheldada töövõtjate nõudmiste nõrgenemist nii palgataseme kui konkreetse töö suhtes. Mitmete märkide järgi on palgad langenud näiteks ehitussektoris, mis on mõnevõrra tingitud konkurentsi olulisest kasvust.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HKScan otsib KATEGOORIAJUHTI

HKScan Estonia AS

27. september 2017

Tarkvara

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Blogid

Statistika

Teabevara