Autor: Kaubandus.ee • 26. mai 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Pensionär on tulevikuäri sihtgrupp ka Eestis

Kaasautor Eda-Liis Kann kirjutas Äripäeva lisas Juhtimine, et stabiilsetel turgudel on pensionärid väga suur äri, aga Eestis on pensionärid paraku veel üks vaesemaid sihtgruppe, mis aga kindlasti tulevikus muutub.

Arenenud riikides näevad turundajad suurt vaeva, et püüda pensionäride mahukat rahakotti. USAs on näiteks kasiinondus suures osas just vanadele inimestele üles ehitatud. On spetsiaalseid pankasid, teenindusasutusi, kes kõik elavad vanainimeste kulul ja küllaltki hästi. Samamoodi on enamik eriti kallite sportautode turundusest tegelikult pensionäridest miljonäridele suunatud.

Seega on pensionärid väga arvestatav sihtrühm ka tuleviku-Eestis, usub reklaamiagentuuri Tank loovjuht Joel Volkov. "Praegu on Eesti kahjuks veel veidi liiga vaene ja pensionäride elatustase ei luba neil kuigi palju raha vaba aja sisustamisele kulutada," arvab Volkov.

Olympic Casino turundusdirektor Katre Kaarenperg nii optimistlik aga pole. "Kuna meie pensionäride elatustase on madal, pole vanurid kasiinoäris kuigi oluline sihtgrupp ja hüppelist pensionäride osakaalu kasvu me lähiaastail ei prognoosi," tunnistab ta.

Brilliant Marketing Communicationsi juhi Paavo Pilve sõnul on Eesti pensionärid küll vaesed, kuid ei saa öelda, et turundajad nende püüdmiseks vaeva ei näe. Erinevus on vaid selles, et kui mujal maailmas püütakse pensionäride raha, siis Eestis püüavad erakonnad nende hääli, mis olulisel määral mõjutavad valimiste tulemusi. Pensionäri hääle võidad aga siis, kui lubad neile soodustusi.

Tõenäoliselt tuleb kõigile kohe meelde Edgar Savisaar ja Keskerakond. Samas suunas ka Reformierakond märkimisväärse osa 2007. aasta riigikogu valimiste kampaania eelarvest pensionäridele.

Volkovi sõnul on pensionärid emotsionaalselt üks tänuväärsemaid sihtgruppe, sest vanainimestel on üldiselt väga hea meel, kui keegi võtab vaevaks nendega tegeleda. Seda näitab ka tõik, et kõik viimase kahe aasta jooksul tehtud sellele segmendile suunatud kampaaniad on olnud väga edukad. "Paraku on aga vanainimestega see häda, et nad kipuvad ära surema ja nendesse tõusval turul kahjuks väga ei investeerita," nendib Volkov.

SEB turundusdivisjoni direktor Karl Multer tunnistab, et tõepoolest on pensionäride osatähtsus panganduses suur. Selgub, et hinnanguliselt kuuluvad kuni pool Eesti turul olevatest tähtajalistest hoiustest ja kuni kolmandik nõudmisteni hoiustest klientidele, kes on vanemad kui 60 aastat.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757