Maakondade edukaimad: BIG seljatas teised võitjad

Äripäeva maakondlike TOPide võitjatest
koostatud pingereas rebis kõikidest ettevõtetest juba teist aastat järjest ette
BIG, kes lubab kiireimat teed rahani.

Ettevõtte juhatuse esimees Targo Raus võtab võidu vastu nagu ühele eestlasele loomuomane, võimalikult väheste emotsioonidega.

"Möödunud aasta oli BIGile kindlasti edukas, aga konkreetse TOPi võidu kontekstis ei oska ma seda kommenteerida," vastab Raus. Tegelikult pole tal põhjust nii tagasihoidlik olla, sest aastaga on ettevõtte käive kasvanud üle kahe korra, liginedes nüüd 600 miljonile kroonile. Kasum on kasvanud 15 miljonit krooni.

See, et Eesti majandus praegu käpuli edasi liigub, Rausi eriti ei heiduta, sest tema silmis on pangad kogu majanduse süda. "Finantsvahenduse üks olulisemaid rolle on hoida majandus toimimas ning pumbata omamoodi südamena raha teistesse ettevõtetesse. Selle rolli kadumist ei saa küll prognoosida," sõnab Raus.

Võitja peab edetabelit üsna meelevaldseks

Tänavuse aasta plaanidest ja tulevikuprognoosidest rääkides jääb võidumees aga kidakeelseks ning kommenteerib irooniaga võimalikkust järgmisel aastal uuesti Äripäeva maakondade ettevõtete TOPis esimene olla. "Me ei ole oma tegevust selliste TOPide järgi seadnud," ütleb Raus. Ta lisab, et tema meelest on TOPis üldse meelevaldne seada pangad tööstus- ja teenindusettevõtetega ühele pulgale.

Palju autosid tõi teisele kohale akuäri

Teisele kohale tulnud Ida-Viru maakonnas akusid ümbertöötleva Ecometali juht Marja Kiristaja oli märksa rikkalikemate emotsioonidega. "Oioioi," hüüatab Kiristaja uudise peale. Ja seda põhjendatult. Nimelt ei pääsenud ettevõte möödunud aastal kõne all olevas edetabelis isegi esimese 15 hulka.

Kiristaja sõnul on Ecometali hea käekäik otseses seoses autodega. "Ma arvan, et hea aasta on see, kui majanduses on kõigil hästi läinud ja kõik inimesed on rikkaks saanud, sõidavad palju autodega ja kulutavad palju akusid," nendib Kiristaja.

Koos Kiristajaga on saavutatu üle rõõmus ka firma suuromanik Tõnis Kaasik. "Eelmine aasta oli vaieldamatult hea. Plii hind oli maailmaturul kõrge ja saime tooraine asjad sujuvalt liikuma," ütleb Kaasik.

"Aku on meie tooraine ja selle eluiga on pikk, umbes neli kuni viis aastat. See tähendab, et meile jõuavad praegu kuskil 2003. aastal ostetud akud," sõnab ta naerdes.

Kas ka see aasta medalikoha edetabelis tagab, on Kaasiku sõnul veel lahtine, sest kuigi plii hind on maailmaturul praeguseks langenud, võib suurte tootjate hävimine hiljutise Hiina maavärina tõttu aasta teises pooles olulist rolli mängida ja Eesti meeste äri kahandada.
Majanduse jahtumine kui vesi metsamehe veskile

Erinevalt enamikust Eesti ettevõtjatest, kes meie majanduse vähikõndi silmaotsaski ei salli, näeb kolmandal kohal maandunud Valgamaa vineeritootja UPM-Kymmene Otepää juht Ando Jukk selles hoopis head.
"Majanduslanguse ajal on metsatööstus atraktiivsemaks muutumas. Need, kel täna on rahapuudus, lähevad nüüd vast rohkem erametsaomanikena metsa raha järele," selgitab Jukk, kelle juhitav ettevõte suutis aastaga kasumi tervelt kahekordseks kasvatada.

Kuigi maakondade edukaimate ettevõtete TOPis ühtegi ehitajat medalikohal pole, oli läinud aasta siiski selgelt nende päralt. Tervenisti kuus 15st on ehitusfirmad.

EAS: BIGi edu pole üllatus
Allar Korjas
EASi ekspordidivisjoni direktor
Finantssektori edu pole üllatus, kuna nemad pakuvad kõrgeimat lisandväärtust Eestis. Loodan, et järgmisel aastal jõuavad TOPis tippu ettevõtjad, kes on suutnud edukalt välisturule minna. Oluline, et nad ainult odavale allhankele ei keskenduks. Küll aga usun, et targalt juhitud ehitusfirmasid kohtame ka edaspidi TOPi tipus.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara