Saksamaal tõuseb piima hind tunduvalt

Piima ja või hind tõusevad täna Saksamaal
tunduvalt, sest Lidli- ja Aldi-sugused suured jaemüügiketid andsid
alla hinna tõstmise nõudele, kui piimatootjate streik oli kestnud umbes nädala,
kirjutas tänane Kauppalehti.

Esimesena andis hinnatõusule alla Lidl, kes selgelt otsib Saksamaal võimalusi parandada oma nuhkimisskandaali tõttu määritud mainet.

Eelmise reede jooksul teatasid praktiliselt kõik jaemüügifirmad piima ja või hinna tõstmisest.

Piimaliitri hind tõuseb jaemüügis keskmiselt 10 eurosenti ja 250 g või eest peab maksma 20 eurosenti rohkem. Veel eelmisel nädalal maksis liiter piima poes 61 eurosenti. Sellel nädalal hind tõuseb siis üle 70 eurosendi.

Poodide allaandmine on vastuvaidlematu võit talunikele ja nimelt piimatootjatele, kelle streik põhjustas eelmise nädala lõpus juba selgeid tooraineprobleeme meiereidele ja juustutootjatele. Saksa piimatalunikud said tuge ka mujalt Euroopast.

Praeguseks on siiski veel ebaselge, milline on tootjahinna tõus pärast seda, kui poodides on piimapakkidele paigaldatud uued hinnasildid. Suurte meiereide esindajad mainisid juba eelmise nädala lõpul, et vaevalt tootjahind tõuseb terve sendi võrra liitri kohta.


"Mina olen veendunud, et talunike olukord paraneb vaid väga vähe," ütles piimatööstuse Nordmilch tegevjuht Martin Mischel ajalehele Süddeutche Zeitung antud intervjuus.

Tootjatele makstakse Saksamaal praegu 27-35 eurosenti liitri eest. Piimatarne peatamisega üritati tõsta tootjahind üle 40 eurosendi.

Saksa konkurentsiametnikud võivad aga piimavaidlusse sekkuda, kuna kaupluste tarbijahindade tõstmise ühisteadet peetakse konkurentsireeglitele mittevastavaks.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Nicorex Baltic otsib HULGIMÜÜGI VALDKONNA JUHTI

M-Partner HR OÜ

01. august 2017

Tarkvara

Majandustarkvara Profit – kõik mida ettevõtte juhtimiseks vajad

Majandustarkvara Profit pakub oma klientidele tasuta tarkvarauuendusi ja kasutajatuge, mis tähendab, et Profiti kliendid täiendavate lisakulutustega arvestama ei pea ning saavad alati töötada kõige kaasaegsema tarkvaraversiooniga. 

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Statistika

Käsi­raamatud