Saksa investorile atraktiivseim Tšehhi

Saksa väliskaubanduskodade
konjunktuuriuuringu kohaselt on Saksa investorile kõige atraktiivsem regioon
Tšehhi, Balti riikides nähakse eufooria kainenemist ja Balkanimaad tüürivad
optimistlikes lainetes

Küsitlus viidi läbi 928 Saksa ettevõttes 13 Kesk- ja Ida-Euroopa riigis. Seejuures suutis Tšehhi oma mainet kui regiooni kõige atraktiivsem uuesti kaitsta.

Kesk- ja Ida-Euroopa regioon on kõige dünaamilisem majandusruum Euroopas ja muutub Saksa ettevõtete jaoks järjest atraktiivsemaks. Uued Euroopa Liidu liikmesmaad, aga järjest enam ka endised NL liikmesriigid ja Balkanimaad näitavad muljetavaldavaid kasvutendentse ja integreeruvad järjest tugevamalt maailmamajandusse. Mitte ilma põhjuseta on regioon muutunud üheks Saksamaa tähtsamatest majanduspartneritest.

Ligikaudu 16 protsenti kogu Saksamaa sisse- ja väljaveost toimub Kesk- ja Ida-Euroopa suunal – seda on rohkem kui traditsiooniliste suuremate kaubanduspartneritega nagu näiteks Prantsusmaa ja USA. Saksa ettevõtted eelistavad ka otseseid investeeringuid: kuni 2007 aastani investeeris Saksamaa regiooni 95 miljardit eurot, see on rohkem kui 1/10 kõigist Saksamaa välisinvesteeringutest. Ainuüksi eelmisel aastal oli summa peaaegu 15 miljardit eurot.

Majanduskasv oli aastal 2007 kõigis regiooni maades, välja arvatud Ungaris, 5-10 protsenti, Lätis ja Slovakkias isegi suurem. Ülikõrge kasvul olid ka negatiivsed kõrvalmõjud makroökonoomiliste ebastabiilsuse näol. Ühelt poolt ületas inflatsioonimäär regioonis 5 protsendi taseme, Balti riikides isegi tuntavalt rohkem. Teiselt poolt registreeriti paljude maade riigieelarves rekordiline defitsiit.

Eriti Eestis, Lätis ja Leedus valitseb nii üldmajanduslikult kui ka erinevates majandusharudes pessimistlik alatoon. „Pärast viimaste aastate eufooriat on märgata teatavat kainenemist. Majanduse hetkeseis mõjutab pikka aega Saksa ettevõtjate ootusi Balti riikides,“ kommenteeris konjunktuuriuuringu tulemusi Saksa-Balti Kaubanduskoja peadirektor Maren Diale-Schellschmidt.

Vaatamata raskemaks muutuvale majanduslikule olukorrale valiksid Saksa ettevõtted siiski edaspidigi Kesk- ja Ida-Euroopa. Praegu otsustaksid keskmiselt 80 protsenti küsitletustest uuesti investeeringute kasuks. Juba 2007. aastal enamus ettevõtteid pigem suurendas kui vähendas oma investeeringuid kõigis maades. Praeguseks aastaks on plaanid tagasihoidlikumad, kuid ikkagi suurendab enamus ettevõtteid investeeringuid või hoiab neid vähemalt eelmise aasta tasemel.

Baltikumi-siseselt tõusis Leedu esimest korda tippu ja tõrjus Eesti esimeselt kohalt. Vastavalt Eesti-sisesele hinnangule peetakse mõlema naabermaa kõrval alternatiiviks ka Tšehhit, Ungarit ja Hiinat.

Selle aasta suurim tõusja on Poola, mis kerkis kümnendalt kohalt viiendaks. Suurim kaotaja on Hiina, mis seisab ainukese riigina väljastpoolt Euroopat kümnendal kohal, eelmisel aastal kuulus talle veel neljas koht.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Grossi Toidukaubad: tööajaarvestus muutus kordi lihtsamaks

Grossi Toidukaupade poeketi operaatorfirma OG Elekra AS võttis suvel kasutusele uudse Begin’i tarkvararakenduse, mis muudab aeganõudva tunni- ja tükitöö arvestuse paberil automatiseerituks igakuiseks tööaruannete esitamise ning palgaarvestuse ajakokkuhoidvamaks ja läbipaistvamaks.

Statistika

Käsi­raamatud