Autor: Kaubandus.ee • 21. juuli 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

EL tahab keelata soomlaste lemmikjoogi nimes sõna gin

Euroopa Liidu värske seisukoht võib võtta tuntud helesiniselt longeropurgilt džinni tähistava sõna, kuna seda tohiks kasutada ainult vähemalt 37,5% kangusega alkoholi puhul.

Euroliidu katse vähendada alkoholi põhjustatavat kahju võib oluliselt mõjutada Soome joogikultuuri, kirjutas täna Taloussanomat. Taolist jooki toodavad Soomes Hartwall, Sinebrychoff ja Soome Olvile kuuluv Eesti A. Le Coq.

Jook toodi turule 1952. a Helsinki olümpiamängudeks. Toodete järelevalve keskuse esindaja Leena Hakala sõnul võtaks ettekirjutus rangelt tõlgendatuna õiguse praegust nime kasutada, kuid mäng ei ole siiski veel kaotatud.

"Euroopa Komisjon on rõhutanud, et ta ei saa anda mingeid siduvaid juhtnööre ettekirjutuse rakendamiseks. Vajaduse korral otsustatakse asi kohtus," rääkis ta. Hakala sõnul on komisjonis juttu olnud eelkõige rummikoola ja džinntooniku nimetuste keelamisest ning sügisel teemat jätkatakse.

Eurootsuse kohaselt võiks sõna "gin" tootel kasutada vaid järgmise aasta maini. Otsuse kohaselt ei tohi toodete puhul kasutada algupärase kange alkoholi nime siis, kui joogi alkoholisisaldus on alla määratud piiri, džinni puhul on see 37,5%. Longero puhul on kangus sagedasti 5,5%. Hartwall toodab kerget jooki džinni lahjendades, Sinebrychoff paneb sinna tavalist viina, A. Le Coq toodab vähemalt kuute eri maitsega sõna "gin" kandvat jooki.

"Sellist asja ei tohi teha! See on ju Soomes lausa rahvusjook, samahästi võiks näiteks fetajuustu ära keelata," pahandas kümme aastat tegutsenud Soome longeroliidu juht Jukka Tikanmäki. Tema ettepanek on, et EL-ilt võiks taotleda nimele Gin Long Drink eraldi õiguskaitse.

Euroliidu poliitika alkoholimarkide nimetuste asjus on olnud suunatud jookide algupärasuse tagamisele, kuid sellega püütakse ka vähendada üha populaarsemate lahjade kokteilide (alcopop-joogid) levikut eriti noorte hulgas. Kangest alkoholist ja karastusjoogist tehtud segusid müüakse Euroopas palju ning nende turundus on selgelt suunatud noortele ja isegi alaealistele tarbijatele.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757