Helikasseti matused

Muusikatööstuse poolt hulk aega tagasi maha
kantud helikassett on jäämas minevikku, kui ka audioraamatute väljaandjad on
nendest loobumas.

Peiekoosviibimine sisse loetud raamatute väljaandja Hachette kontoris peegeldab laiemalt selle tehnika lõppu, kirjutas eile New York Times. Nõudlus on sedavõrd langenud, et ettevõte andis juunis välja oma viimase jutukasseti. 2006.a. ilmus 923 mln dollarise mahuga USA audioraamatute tööstuses kassetil 7%, nüüdseks on suurkirjastajad sellest loobunud.

25-30 aastat tagasi vinüülplaadi välja tõrjunud kasseti varjutas omakorda CD, tolle kukile tuli aga võrgust laetav muusika. Kassetmakid on jätkuvalt olemas tänu tänu nende mugavusele jutuajamisi salvestades või näiteks kingisaajale lemmiklugude kogumiku tegemisel, samuti on inimestel kodudes tohutul hulgal kassettidele salvestatut. Raamatute puhul on kuulajal mugav panna kassett käima täpselt kohal, kus kuulamine katki jäi, mida CD ei võimalda.

Tasku-kassetipleierite tippajal 1994.a. müüdi USAs neid 18 miljonit, 2007.a. aga 480 000. Ennustatud müük aastal 2012 on 86 000. 2007.a. müüdud uutest autodest oli tehase kassetimängija vaid neljal protsendil, veel kaks aastat varem oli see näitaja 23%. Helikassetid alustasid oma tõelist võidukäiku 1979.a., mil tuli välja radikaalselt uudne Sony Walkman, toona telliskivist veidi väiksem ja kergem. Billboardi eelmise nädala Top 10 albumeist ei lastud ühtegi kassetil välja, ehkki vinüülil ilmusid neist pooled. Eelmisel aastal müüdi plaaditööstuse assotsatsiooni andmeil USAs 400 000 muusikakassetti ehk vaid 0,1% kogu muusikamüügist. 1997.a. oli see arv veel 173 miljonit, kuigi sel ajal oli CD juba võitmas. iPod ilmus 2001.a. Kassetil pole oodata vinüüli taastulekuga sarnast uut populaarsust ja veendunud fänne, selleks on ta lihtsalt liiga ebaseksikas kraam. Samamoodi jäi jäädavalt minevikku 60ndate-70ndatel laialt levinud lintmakkide tehnoloogia.

Raamatuid kassetil antakse vähemalt mõnd aega siiski veel välja, nende peamised tarbijad on pikamaa rekkajuhid, kes neid veoautode peatuskohtades osta saavad. “Arvan, et kolme aasta pärast on kassettide aeg ikkagi läbi,” rääkis üks väljaandjaist.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HKScan otsib KATEGOORIAJUHTI

HKScan Estonia AS

27. september 2017

Tarkvara

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Blogid

Statistika

Teabevara