Autor: Kaubandus.ee • 31. juuli 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Elektri kokkuhoid viib Soome poodidest külma õlle

Soome poodidest on suveajal üha vähem võimalust külma õlut leida, kuna poed vähendavad sellist "energia raiskamist".

Turu piirkonnas on S-rühmä üle 40 kauplusest tänavu suurem osa loobunud külma õlle müügist, kange alkoholi monopol Alko on täielikult lõpetamas õlle, siidri ja long drink'i pakkumist külmast, kirjutab Helsingin Sanomat. Alko uutesse poodidesse ei paigaldata enam üldse külmaseadmeid ning vanadest võetakse need remondi käigus maha.

"Üritame parandada energiaefektiivsust. Praktikas ei ole sel klientide jaoks kuigi suurt tähendust, sest tootjate poolt poodidesse paigaldatud külmkapid ei olnud kuigi madala temperatuuriga ning autosse viidud joogid läksid niikuinii soojaks," seletas Turu TOK-poe tegevjuht Harri Koponen. "Tagasisidet on olnud üllatavalt vähe. Kliendid saavad aru, et tegu on vastutustundega keskkonna suhtes. Ei ole ka asi nii mõeldud, et ostetud õlu kohe poe ees ära joodaks," ütles Alko poodide planeerimise osakonna juht Kyösti Lehto.

Hulgast Turu linna poodidest külma õlut enam ei saa, külmi karastusjooke aga küll. Poejuhataja Koponeni sõnul tehakse pooleliitrised karastusjoogid juba poest väljudes lahti ja neid on mõtet jahutada. Mõnel pool kehtib see ka õlle kohta. "Kesklinna poodides läheb suur osa õllest kohe pruukimisele ja seda on külmana tarvis. Hüpermarketites pole aga mõtet osta külma õlut, et see siis pagasnikusse soojenema panna," rääkis SOK igapäevaste tarbekaupade müügijuht Jukka Ojapelto.

Soome lehelugejad panid oma kommentaarides sellisele "keskkonna hoidmisele" jutumärgid: "On kummaline, kui taolist asja põhjendatakse keskkonna säästmisega. Pakun, et kaupluste suured valgusreklaamid kulutavad palju rohkem energiat kui paar külmkappi." "Kindlasti reklaamid kulutavadki rohkem elektrit, aga toovad selle eest ka raha sisse. Kui rahvas ostab sooja õlut sama palju kui külma, miks matta siis raha külmikutesse. Üks kuluartikkel vähem ja suures plaanis on sääst märgatav."

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757