Maxima: tarbija ostab vähem, kuid kvaliteetsemat kaupa

Jahenevas majanduses eelistavad Eesti, Läti
ja Leedu inimesed vähendada tarbimist, kuid jääda endiselt kvaliteetse kauba
juurde.

Seoses jaheneva majandusega tellis Leedu päritolu kaubanduskett Maxima kolmes Balti riigis uuringu, et uurida tarbija tulevikuootusi.

Tervelt 60% lätlastest tunnistas, et jaheneva majanduse ja hindade tõusu tõttu on nad sunnitud tarbima vähem kui enne. 11% küsitletutest arvas aga, et tuleb muuta tarbimiseelistusi ning hakata tarbima odavamaid tooteid. Eesti küsitletutest tunnistasid pea pooled, et ka nemad on sunnitud vähem tarbima, kuid odavamate kaupade peale on mõelnud vaid 3% vastanuist.

Kuna Maxima on Leedu ettevõte, tundus täiesti loogiline, et üle poolte küsitlusele vastanud leedulastest ostleb just Maxima kauplustes. Lätlased eelistavad peaaegu võrdselt Maximat ja Rimi kauplusi. Eestlased jäävad aga truuks Selverile, millele järgneb Maxima ning sellele omakorda Rimi. Eksklusiivsema valikuga Stockmanni ei eelista aga ükski Eesti ega Läti vastanu.

Küsimusele, millises kaubandusketis ostleksite, kui Teie sissetulek väheneks, vastasid kõik kolme riigi elanikud üheselt Maxima. Kui tavasituatsioonis mitte ükski küsitletud lätlane ega eestlane Stockmannis ei ostle, siis sissetuleku vähenemise korral viiks aga 1% mõlema riigi küsitletutest oma sissetuleku Stockmanni.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara