Juveeli juht: rahakam inimene on rahakoti kinni pannud

Juveeliäris näitab langustrendi just
kallima kauba müük, näidates, et ettevaatlikumaks on muutunud just jõukamad
inimesed, on kogenud Juveel OÜ juht Mart Mikli.

„Vähenenud on kallite asjade müük. Odavama ja keskmise hinnaga toodete müük on samal tasemel,“ ütles juveelide tootmise ja hulgimüügiga tegelev Mikli.

Tema sõnul näitab statistika, et kui veel kaks aastat tagasi osteti kallimaid tooteid julgemalt, siis nüüd on olukord muutunud. „Rahakam inimene on oma rahakoti kinni pannud. Nad kardavad. Samas need, kes enne ostsid keskmise hinnaga kaupa, ostavad edasi,“ märkis ta, lisades, et edasimüüjate sõnul otsitakse nüüd kergemaid tooteid ja suuremaid osta ei julgeta.

Mikli rääkis, et Juveeli sissetulekud on vähenenud, kuna müüginumbrid vähenevad, samas aga on toorainehinnad tõusnud. „Kuude lõikes on tulud kõikuvad, kuid kokkuvõttes jääb kätte vähem,“ ütles ta.

Samas ei arva ettevõtte juht, et olukord oleks katastroofiline. „Me ei võida aga ka ei nukrutse. Käibe kasv on küll miinuses, aga asi ei ole katastroof. Oleme seni harjunud liiga hea eluga,“ usub ta.

Uut tõusu võiks juveliiri hinnangul oodata umbes kahe aasta pärast. Selle aasta sügisel jõuab Eesti majandus languse põhja, püsib seal siis mõnd aega ja hakkab 2010. aastal taas kasvama, loodab Mikli.

„Seni tuleb hoida taset. Uskuma peab millessegi. Kui arvad, et kümme aastat läheb halvasti, siis ei ole mõtet tegutseda,“ sõnas ta.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara