Autor: Kaubandus.ee • 18. august 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kaubamaja kvartalikasum langes 67 protsenti

Tallinna Kaubamaja kontsern tegi käesoleva aasta esimesel poolel küll mullusest parema käibe, kuid kaotas Selveri keti laienemise tõttu puhaskasumis. Poolaasta 42% kasumilangusest oli veelgi suurem II kvartali kasumi kahanemine - 67%.

Kaubamaja käive kasvas II kvartalis 1,576 miljardi kroonini 59 miljoni krooni võrra ehk 4%. Kontserni puhaskasum, mis oli mullu II kvartalis 93,6 miljonit krooni, langes tänavu samal ajal 30,75 miljonini ehk 67 protsendi jagu.

Selveri keti agressiivse laienemise mõjul kujunes Tallinna kaubamaja kontserni poolaasta puhaskasumiks 98,3 miljonit krooni, mis on 42% võrra vähem kui mullu samal ajal, teatas Kaubamaja.

Kontserni esimese kuue kuu konsolideeritud auditeerimata müügitulu ületas kolme miljardi krooni piiri, kasvades aastaga 9% võrra.

„Kasum langes kokkuvõttes planeeritust märgatavalt vähem – seega on põhjust saavutatud tulemustega rahul olla. Liiatigi sisaldab kasuminäitaja kontserni hetke väga aktiivsest arendustegevusest ning investeeringutest tulenevaid kulude suurenemisi ning väiksemaid müügitulusid,“ ütles Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimees Raul Puusepp.

„Suurimaks kuluallikaks oli Selveri hoogne laienemine Eestis esimesel poolaastal, kui uksed avas viis uut kauplust. Tegelikult mõjutasid poolaasta tulemust kaheksa uue Selveri avamised, sest ka juulis avatud Põlva ning Pärnu ja augustis avatava Paide Selveri investeeringutest ja avamiseelsetest kuludest langes suur osa esimesse poolaastasse,“ selgitas Raul Puusepp. „Sama oluliseks võib pidada käibe vähenemist ja investeerimiskulusid seoses ümberehitustöödega kolmes hea asukohaga Selveris. Laiendatavate kaupluste müügitegevus oli märkimisväärse aja oluliselt häiritud või kauplused suletud. Samuti jäi sellesse perioodi Selveri Läti tütarettevõtte tegevuse käivitamine ning eelmise aasta teises pooles avatud Põltsamaa ja Jõgeva Selverite käivitusperiood.“

Raul Puusepa sõnul mõjutasid poolaasta kasumit veel dividendidelt makstud tulumaksu suurenemine, kontserni uutesse tegevusvaldkondadesse laienemise tõttu kasvanud finantskulud, lisandunud tööjõukulud ning pidevalt kallinevad kommunaalkulud.

Tallinna Kaubamaja kontserni kuuluvate Selveri super- ja hüpermarketite esimese poolaasta netokäive oli 1,93 miljardit krooni, mis on 12% rohkem kui aasta varem. Selveri maksueelne puhaskasum ulatus 46,5 miljoni kroonini, mis on 43,2 miljoni krooni võrra vähem kui mullu samal perioodil. Selveri kasumit mõjutasid ümberehitustööd Tallinnas Järve ja Pirita Selveris ning Rakveres Krooni Selveris ning uute kaupluste avamiseelsed kulutused.

Selver on avanud käesoleval aastal uued kaupluse Narvas, Kohtla-Järvel, Hiiumaal, Tallinnas Mustamäe teel, Põlvas ja Pärnus. Augustis avatakse Paide Selver. Selveri turuosa on 14,1%.

Tallinna ja Tartu kaubamajade esimese poolaasta müügitulu oli 733 miljonit krooni, kasvades eelmise aasta sama ajavahemikuga võrreldes 6%. Kaubamajade puhaskasum oli 62,7 miljonit krooni, mis on 1,1 miljoni krooni võrra vähem kui vastav näitaja mullu. Tänavu esimesel poolaastal omandas Kaubamaja Suurtüki ja ABC Kinga kaubamärkide alla tegutsevad jalatsikauplused. Samuti jätkus tegevus ilukauplusteketi I.L.U. turuletoomiseks Baltimaades, esimene ilukauplus avab uksed Eestis tänavuse aasta lõpus ning Lätis 2010. aastal.

Kontserni autokaubanduse ärisegmendi poolaasta müügitulu oli 315,4 miljonit krooni. Esimese kuue kuuga müüdi 1325 uut sõidukit, mis on 193 sõiduki võrra rohkem kui mullu samal perioodil. Langeval või pidurdunud kasvuga Baltimaade kolmel autoturul kasvatas Kia märgatavalt oma turuosa, peamiseks põhjuseks oli mudeli Kia cee´d väga head müügitulemused.

Jalatsikaubanduse vallas oli Suurtüki Eestis ja Lätis tegutsevate kingakaupluste käibe osakaal esimese poolaasta kontserni käibes 45,1 miljonit krooni. Teises kvartalis avati lisaks olemasolevale 12 kauplusele uued kauplused Maardus, Võrus ja Hiiumaal. Teisel poolaastal uute kaupluste avamist planeeritud ei ole. Aruandeperiood lõppes 3,3 miljoni krooni suuruse kahjumiga. Tulemust mõjutasid uute kaupluste avamisega seotud kulutused ja tööjõukulude hüppeline kasv.

Tänavu juunis soetas kontsern ABC King kauplused Eestis ja Lätis, millele lisandusid OÜ ABC Saare hallatavad kingakauplused. Selle tehinguga lisandus Tallinna Kaubamaja kontserni jalatsiärisse 5 jalatsikauplust Tallinnas, 4 jalatsikauplust Eesti teistes linnades ning 5 jalatsikauplust Lätsis. Lähiajal avatakse uued ABC King kauplused Tartus, Rakveres ja Saaremaal.

Tallinna Kaubamaja kontserni töötajate arv esimesel poolaastal oli 3180, kasvades kuue kuuga 12%. Tööjõukulud kokku olid 300,3 miljonit krooni ehk 32% võrra enam kui aasta varem.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757