Liviko: spekulandid panid tootja raskesse seisu

Liviko Juht Janek Kalvi ütles
aripaev.ee-le, et 20% alkoholiaktsiisi tõusuga kaasnenud spekulantide laine pani
tootjad raskesse seisu.

"Põhimõtteliselt oli nii, et osteti tõeti lattu ja see on aastatepikkune praktika, et enne alkoholiaktsiisi suuremat tõusu soetatakse varusid. Ja siis järgneb vaikne periood, kus tootmisettevõtted ei saa midagi müüa," rääkis Kalvi. Ta lisas, et Liviko alkoholimüük seiskus kolmeks kuuks. Septembri lõpus või oktoobris hakkavad kauplused taas viina ostma.

Ühtlasi tähendab see, et alkoholiaktsiisi laekub tavapärases mahus alles novembris.

Kalvi märkis, et juunis kasvas Liviko alkoholimüük 81%. "Meie poolt vaadates oli see negatiivne," kommenteeris ta, "oli vaja ümber teha tootmisgraafikuid. Töötasime 24 tundi ööpäevas, sest meie ülesanne on nõudlust rahuldada," meenutas ta ning tunnistas, et hetkel osad liinid seisavad ning sellele vaatamata on ladu jooke pilgeni täis.

Juulis tootis Liviko vaid ekspordiks ning ülejäänud töötajad olid saadetud kollektiivpuhkusele. Osad töötajad jätkavad puhkamist ka augustis.

"Mida suurem aktsiisitõus on, seda suurem on soov spekuleerida," rääkis Kalvi põhjustest, miks alkoholitootjad soovitavad aktsiisi vaid pisikeste sammude kaupa tõsta. "Tõus ei tohiks olla üle 5%, lisas Kalvi. 1. juulist tõusid alkoholiaktsiis aga 20%.

Tänavu juulis laekus 105,5% rohkem alkoholiaktsiisi kui möödunud aastal samal ajal. Kui 2007. aastal kogunes alkoholi müügilt riigieelarvesse 225,5 mln krooni, siis tänavu 463,4 mln krooni.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara