Müüjad on eBay uue süsteemiga rahulolematud

Mitmeid Skype omanikfirmat eBayd
müügikohana tarvitavaid inimesi ärritavad firma uued reeglid, mis peaksid
ostjaid ligi tõmbama.

Sellel aastal on eBay muutnud tasude struktuuri, otsingumootorit ja tagasiside süsteemi. Sellised pingutused võivad olla küll head asjade ostmiseks, kuid paljude müüjate arvates on need muutnud suhteid halvemuse poole ning mõned on üldse lehe kasutamisest loobunud, kirjutas CNN.

eBay on teinud ümberkorraldusi, et meelitada juurde rohkem aktiivseid kasutajaid, sest viimases kvartalis kasvas nende arv 1,4% võrra, ulatudes 84,5 miljonini.

Esimene suurematest muutustest tuli jaanuaris, kui eBay tegi ümber oma keeruka tasude süsteemi lootuses, et see julgustaks müüjaid müüma rohkem kaupa, meelitades sellega juurde ka ostjaid.

Tasude süsteemi muutes vähendas eBay kauba müüki panemise hinda, kuid tõstis komisjonitasusid sooritatud tehingutelt, mis on väiksemad kui 1000 dollarit või müüdud kindla hinnaga odavamalt kui 100 dollarit. Samal ajal hakkas firma võtma väiksemat osa kõrgema hinnaga esemete müügist, alandades seda seniselt 5%-lt 4%ni. Kuna aga selle peale ilmusid mitmed kaebused, vähendas eBay müüki paneku hinda meedia kategoorias müüdavatele kaupadele, näiteks raamatutele ja DVDdele, mille hind on alla 25 dollari.

Ikkagi ei olnud paljud müüjad õnnelikud selle üle, et erinevalt varasemast kui eBay rääkis pidevalt võrdsusest tugeva kaubamärgiga firmade ja nädalavahetuse hobitegutsejate vahel, on uutel müüjatel kergem turgu üle ujutada.

Uue Diamond PowerSeller plaaniga saavad suuremate müügimahtudega müüjad väiksemaid arveid ning seetõttu arvavad mitmed konkurendid, et osa firmasid ei maksa müümise eest praktiliselt midagi, sest nad müüvad nii palju erinevaid esemeid.

eBay plaanib veel muutusi, seda just Ameerika Ühendriikide klienditasudes. Samuti tahetakse kogu maksmine elektrooniliseks muuta, et ei oleks enam tšekkide, rahatellimuste või sularahaga tegelemist, mis praegusel hetkel moodustab natuke vähem kui 10% eBay müügimahust.

eBay turujuhi Lorrie Norringtoni sõnul on sellel aastal olnud palju muutusi, kuid firma on need põhjalikult läbi kaalunud ning need peaksid ostja elu meeldivamaks muutma. Samas on paljud müüjad nördinud, et neil on toimuva üle vähem kontrolli.

Müüjad ei ole rahul ka uue tagasisidesüsteemiga, mida peeti veebilehe üheks põhiliseks tõmbenumbriks. Kevadel kadus müüjal võimalus negatiivset ning neutraalset tagasisidet anda, ehkki ostjatele jäeti see võimalus alles. Samuti muutis eBay oma otsingusüsteemi nii, et asjad, mida otsivad inimesed, kellel on kehv tagasiside, tulevad nimekirjas hiljem. Mõnede müüjate arvates on nad pahatahtlike ostjate meelevallas, kes üritavad hindamissüsteemi ära kasutada. Norringtoni sõnul on müüjatel võimalik teatada pahatahtlikest ostjatest, kuid nad ei ole seda eriti teinud.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HKScan otsib KATEGOORIAJUHTI

HKScan Estonia AS

27. september 2017

Tarkvara

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Blogid

Statistika

Teabevara