ELi uus tarbijakaitse direktiiv tõotab tõsta internetiäri

Ühesugused tarbijate õigused kogu Euroopa
Liidus tõotab plahvatuslikult suurendada internetipoodlemist, kirjutas
Handelsblatt.

Euroopa Komisjon tahab ühtlustada kõik tarbijakaitse-eeskirjad ja luua kõikidele 27 liikmesriigi kodanikele ühesugused reeglid. Sellega tahab liit muuta lihtsamaks välismaal sisseostude tegemise, mis peaks ennekõike hoogu andma internetiärile.

Komisjoni tarbijakaitse volinik Meglena Kuneva kavatseb oma uue direktiivi eelnõuga muuta liidu senist suhtumist. Kui seni oli ettevõtete ja tarbijate vahelisi suhteid reguleeritud vaid minimaalselt.

Saksa ettevõtjad on uuendusplaanide üle rõõmsad. Saksa Kaubandus-Tööstuskoja õiguseksperdi Christian Großi sõnul vastab ühtlustamine nende soovidele. Koja andmetel tekib seni erinevate riikide seaduste kohaselt neile, kes internetis tahavad müüa kõikides Euroopa Liidu liikmesriikides, üle 70 000eurone lisakulu. Seetõttu ei kauple väiksemad müüjad tavaliselt üldse välismaal.

„Me eeldame, et Euroopa Liidu plaanid tõstavad selgelt kaugmüüki, eriti internetiäri,“ sõnas Groß.

Brüsseli andmetel ostab Euroopa Liidus internetist kaupu juba umbes 150 miljonit inimest, kolmandik liidu rahvastikust. Samas on neid, kes julgevad osta ka välismaalt, vaid umbes 30 miljonit.

Samas on välismaal müüdav kaup sageli odavam. Nii maksab näiteks iPod Ungaris umbes 100 eurot rohkem kui Ühendkuningriigis. Paljud kliendid aga ei söanda välismaalt osta, kuna nad ei tea, millised reeglid ostuga kaasnevad.

Nii näiteks määratakse direktiivis kirja minimaalsed nõuded, kui palju tuleb tarbijale enne ostu infot anda. Lisaks tuleb sellesse nimekiri ebaõiglastest lepingutingimustest, mis muudavad tehingu kehtetuks.

Garantii peaks nii nagu praegugi jääma kahe aasta pikkuseks. Kui garantiiajal midagi juhtub, saab valida, kas kaup läheb parandusse, väljavahetamisele või makstakse selle eest ostusumma tagasi.

Uuel direktiivil aga on ka vastaseid. Saksa Föderaalse Tarbijakaitsekeskuste Liidu esindaja Roland Stuhr ütles, et ühtlustamine viib selleni, et tarbija kaotab. Tema sõnul kehtestatakse siis reeglid Euroopa Liidu tasemel ja liikmesriigid ei saa neile lisanõudeid esitada.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara