USA odavkett kaotab inflatsioonis oma nime 99-sendise sisu

26 aastat on suur jaemüüja 99 Cents Only
suutnud pakkuda kaupa, kus ühe müügiartikli hind jääb alla dollari, inflatsioon
ja toidu hinnatõus sunnivad aga nüüd hinnakujundust muutma.

“Kindlasti peame midagi ette võtma,” ütles firmajuht Eric Schiffer teist kvartalit järjest kahjuminumbrit avaldades, kirjutas täna Los Angeles Times. Ostjad on teist meelt: “Segane värk. Nad peaks siis endale nimeks panema hinnad-alates-99-sendist-pood,” rääkis toidukraami ostnud Kleshia Pittmon, “mina siin siis enam ei käi.” 1982. aasta algatas David Gold poe, kui oli tarvis lahti saada alkoholipoodi seisma jäänud veinidest.

Need läksid siis 99 sendiga müüki. Praegu on Californias, Nevadas, Arizonas ja Texases poode kokku 277, 2006. majandusaasta käive ületas miljard dollarit. “Dollaripoodidest” on ta ainsana oma nime sisule senimaani vastanud. Seda on võimaldanud kaubavaliku piiramine, sest kõike lihtsalt pole võimalik dollari eest pakkuda.

Riikliku inflatsioonistatistika järgi vastab 1982. aasta 99 sendile 2008. aastal 2.26 dollarit. Analüütikute sõnul võimaldab senisest hinnapiirist loobumine ettevõttele ärilist stabiilsust, mis oleks muidu võimatu. Kusagil on piir ka kaubapakenditega manipuleerimisel. Kui 12 muna ei olnud enam võimalik 99 sendi eest müüa, pandi letti kuuene pakend. Siin võib analoogiaid näha ka Eestis. Kunagi 200 grammine võipakk muutus siin vaikselt paarkümmend grammi kergemaks, ühe paki hind aga jäi hetkel samaks.

Ettevõtte jaoks on senine hinnakujundus lausa uhkuseasi, mida kasutatakse ka reklaamis: “Avatud 9ni õhtul, 9 päeva nädalas!” Uute poodide avamisel said esimesed 9 ostjat 99 sendi eest iPod Nano, järgmised 99 aga sama hinna eest rolleri.

Kaubandusketi praegune juht, asutaja poeg Jeff Gold näeb hinnapiirist loobumise juures ostjatele meeldiva küljena kaubavaliku laienemist: “Dollarist ülespoole on kahtlemata suurem kaubavalik kui dollarist allapoole.”

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Erply veebipõhine kassa- ja laotarkvara

Erply on veebipõhine kassa- ja laotarkvara, mis on suunatud hulgimüügi, jaemüügi ja teeninduse valdkonnale. Kõik vajalik on standardlahenduses olemas ning lihtsasti juurutatav.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara