Autor: Kaubandus.ee • 19. september 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ärimees: Eesti sarnaneb rohkem Venemaaga kui Rootsiga

Endine Baltika arendusdirektor Jaan Järv leiab, et uutele turgudele lainemist on lihtsam alustada sarnase taustaga riikides, Eestil on tema sõnul rohkem sarnane Venemaa kui Rootsiga.

„Tuleb aru saada, et turud ei lõpe riigipiiridega. Pikaajalises perspektiivis on palju edukamad need ettevõtted, mis liiguvad koduturult väljapoole. Eesti on hea koht ideede testimiseks, aga suur raha on mujal,” rääkis Järv JCI konverentsil „Go Global”.

Järv rõhutas, et Lääne-Euroopa puhul tuleb meeles pidada, et mentaalsus on seal konservatiivsem, keskkond on tugeva konkurentsiga ja majandused ei kasva väga kiiresti. Lihtsam on alustada sarnase taustaga riikides. „Me oleme Venemaaga sarnasemad kui Rootsiga,” märkis Järv.

Järv tõi välja Eesti ettevõtte jaoks välja riikide edetabeli, kuhu oleks hea laieneda: Läti, Leedu, Ukraina, Venemaa, Ida-Euroopa riigid, Skandinaavia, Lääne-Euroopa riigi, USA, Aasia.

„Ida-Euroopas ollakse avatud uuele. Lääne-Euroopas ei võeta uusi tooteid nii kiirelt omaks. Ida-Euroopas on inimeste harjumusi kergem mõjutada. Ida-Euroopas on ka praegu võimalik keskmiselt kiiremat kasvu saavutada kui Lääne-Euroopas,” võrdles Järv ärivõimalusi erinevates Euroopa piirkondades.

Peab olema suur tahe liikuda edasi globaalsetele turgudele. „Et olla edukas, tuleb muuta oma ideid. Alati tuleb põhjalikult järgi mõelda enne konkreetsete sammude tegemist. Tuleb teha eeltööd. Äriideid ei saa lihtsalt kopeerida, tuleb ise ka mõelda,” rääkis Järv.

Oluline on äriplaani olemasolu, milles on kõik detailid läbi mõeldud. Olemas peab olema plaan B, mis ka toimiks. „Tuleb meeles pidada, et teeme kõike kliendi jaoks. Klient ei ole enam lihtsalt kuningas. Klient on kõiki diktaatorite ema,” märkis ta.

Uuele turule sisenemisel on Järve sõnul oluline personali valimine. „Ettevõtte kultuur tuleb viia kuidagi uuele turule. Teadmised tuleb edasi anda,” rääkis Järv. „Ainult parimad inimesed toovad ettevõttele edu.”

Jaan Järv on praegu Urmas Sõõrumaa ettevõttes Versus Invest tegevjuht. Baltikaga seob teda veel töö Montoni juures.

Versus Invest on asutatud 2002. aastal. Ettevõte kuulub Urmas Sõõrumaa U.S. Investile ja Gunnar Koolile. Versus Invest tegeleb kaubamärkide Hugo Bossi, Calvin Kleini ja Joop!i turundusega. Ettevõte eesmärgiks on olla üks juhtuvaid luksuskaupade edasimüüjaid Ida-Euroopas. Ettevõte tegutseb 3 riigis. Ettevõte prognoosib selle aasta käibeks 7 mln eurot.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757