Autor: Kaubandus.ee • 1. oktoober 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Leibur: kulude tõusu saab mõõta miljonites kroonides

Leiburi juhatuse esimees ja tegevdirektor Ants Promann ütles aripaev.ee-le, et 1. jaanuarist kehtima hakkava vee ja elektrihinna tõus avaldab Leiburile suurt mõju, kuid palju see toote hinda tõstab, ei oska veel täna öelda.

„Need kulude tõusud on meile päris suured. Kulude tõusu saab mõõta miljonites kroonides,“ ütles Promann ning lisas, et tegelevad just järgmise aasta eelarve kokku panemisega, kuid vaid kahe artikli kallinemise järel ei oska öelda täpset mõju leiva ja saia hinnale.

„Gaas vesi, elekter, toorained, pakkematerjal, transpordikulud ja töötajate palgad võtame kokku, analüüsime ja näeme ära selle kuludetõusu tervikuna, siis vaatame, mis me ise saame ära teha, et veelgi efektiivsem olla ja kuludetõusule vastu seista,“ ütles Promann.Samuti selgub alles peale põhjalikku analüüsi, kui palju hinnast jääb nn sundviskesse ja kui palju ja kas see tähendab hinnatõusu tootele. „Ma julgen öelda, et sel aastal me kindlasti ei plaani hinda tõsta. Mis järgmine aasta toob, see on veel lahtine.“

Uurides, kuidas läheb Leiburil toodete müük, ning kas jahe majandus on mingeid märke avaldanud, vastas Promann, et müük on olnud suhteliselt stabiilne. „Ma julgen arvata seda, et kui olukord veelgi raskemaks läheb, võib eeldada isegi teatud tarbimise suurenemist leiva ja saia osas. Leib on oma toiteväärtuse ja hinna suhtes kõige odavam toiduaine. Võib-olla jääb see vorstiviil seal leiva peal õhemaks, aga leiba süüakse ikka,“ sõnas Promann.

Kindlasti on tema sõnul tähendatud, et odavamaid tooteid ostetakse rohkem ja inimesed kalkuleerivad ja vaatavad mida ostavad. „Keskmine hind on natukene alla tulnud, see tähendab, et odavamad tooted müüvad rohkem.“Koondamised Leiburi meeskonda ei puuduta. „See ei ole aktuaalne teema meie majas,“ sõnas Promann lühidalt. Tema sõnul on pika ja sihipärase tööga viidud sellise efektiivsuseni, et tööjõudu vähendada enam võimalik ei ole, eriti kui töötatakse 24 tundi ööpäevas.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757