Autor: Kaubandus.ee • 15. oktoober 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kommentaar: mina ei viitsi sind reklaamida

Büroo AD Angels disainer Heiki Reinmann ütles aripaev.ee-le saadetud kommentaaris, et Estrella kartulikrõpsu reklaam vaikselt keerlevas reklaampostis on leidlik lahendus.

Tundub, nagu oleks keegi krõpsupakile öelnud: "Mina ei viitsi Sind reklaamida, mine ja reklaami end ise".

Järgneb Reinmanni kommentaar:

Igapäevatööga seoses on mul tekkinud mõnus rutiin - lasta igal hommikul pilk üle linnapildi, avastamaks, mida uut on ööga reklaamivallas toimunud. Tuttavad reklaamtahvlid, kirjud trammid ning rahvarohked bussipeatused virvendavad silme ees segamini peas ringlevate kulunud mõtete ja uute ideedega. Kuni hetkeni, mil avastad värske ja nutika lahenduse!

Hea näide hommikusest meeldivast üllatuses oli Estrella kartulikrõpsu reklaam, mille leidlik lahendus vaikselt keerlevas reklaampostis tõi naeratuse näole. Ei midagi keerulist ega kontimurdvat - käputäis lennukaid mõtteid ning julgus läheneda omanäoliselt.

Eriti meeldis mulle just lähenemine, et reklaamis EI kasutatud lavastatud tundeid, hingematvalt kauneid tüdrukuid või ekstreemseid-põnevaid olukordi näitamaks, mis kõik võib tarbijaga seda toodet tarbides juhtuda. „Reklaaminägu” oli üle-elusuuruses krõpsupakk ise. Ja selle näitamiseks leiti minu arvates huvitav, lööv ja lihtne lahendus. Tundub, nagu oleks keegi krõpsupakile öelnud: “Mina ei viitsi Sind reklaamida, mine ja reklaami end ise.”

Õigete annuste puhul tekitab selline tootekeskne lähenemine rõõmu. Samas muidugi ei kujutaks ette, kui terve linn oleks homme täis keerlevaid poste, millede sees õlled, pulgakommid, hügieenisidemed ja rüperaalid. Mitte et see ei müüks, aga annan alati omapoolsed 10 punkti pigem neile reklaamivalmistajatele, kes lennukate ideedega ja nutikate lahendustega esimesena välja tulevad.

Samale pjedestaalile asetan disainiööd tutvustavad reklaamid, mis paigaldati omanäoliselt ja huvitavalt postide külge. Lahendus lihtne ja silmapaistev ning rääkis oma vormilt otse sellest, mida reklaamida sooviti. On ju disainöö koht, kus kohtad innovaatilisi lahendusi ja uudset disaini.

Ilmselt on vähe loovinimesi, kes ei mõtleks endamisi, kuidas järgmise reklaamiga üllatada teisi ja ennast. Kuidas leida uus nurk või olemasolev nutikalt pahupidi väänata. Edu meile selles!

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757