Septembris vähenes jaemüük 8%

Septembris oli jaekaubandusettevõtete
kaupade jaemüük 4,5 miljardit krooni, mis oli püsivhindades 8% vähem kui aasta
tagasi samal ajal.

Eelmisel aastal alanud jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüügi langustrend jätkus ka tänavu septembris. Sellele avaldasid mõju kõrge inflatsioon, jahenev majandus ning sellest tulenev tarbijate kindlustunde nõrgenemine. Ka Eesti konjunktuuriinstituudi tarbija- ja kaubandusbaromeetri kindlustunde indikaatorid on jätkuvalt langustrendis, teatas statistikaamet.

Tänavu märtsis oli jaemüük eelmise aasta vastava kuuga võrreldes esmakordselt miinuses ja see trend jätkus ka septembris. Septembris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 4,5 miljardit krooni, mis oli püsivhindades 8% vähem kui aasta tagasi samal ajal. Enim mõjutasid kaupade jaemüügi langust tööstuskaupade kauplused. Neis kauplustes vähenes jaemüük eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 12%.

Kaupade jaemüük vähenes eelmise aasta septembriga võrreldes enamikul tegevusaladel, v.a postimüük ning apteegikaupade ja kosmeetikavahendite müük. Kõige rohkem vähenes jaemüük tööstuskaupade spetsialiseerimata kauplustes ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjali kauplustes.

Jaemüük toidukaupade kauplustes on viimaste kuudel olnud küllaltki stabiilne. Tänavu septembris vähenes see eelmise aasta septembriga võrreldes 3%. Müügi langusele avaldas endiselt mõju toidukaupade hinnatõus ning sellest tulenev tarbimise vähenemine.

Septembris võrreldes augustiga vähenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 7%. Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli septembris 5,3 miljardit krooni, millest kaupade jaemüük andis ligi 85%. Eelmise aasta septembriga võrreldes


Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HKScan otsib KATEGOORIAJUHTI

HKScan Estonia AS

27. september 2017

Tarkvara

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Blogid

Statistika

Teabevara