Kitsikus pole kasutatud tehnika müüjatele kliente juurde toonud

Pruugitud kodumasinate hiilgeaeg jääb
viieteistkümne aasta taha, kui neid leidus peaaegu igas peres. Praegugi tuleb
mõelda kokkuhoiule, ent kitsikus pole teise ringi tehnika pakkujatele veel
kliente juurde toonud.

Eesti konjunktuuriinstituudi andmete järgi tabas majanduslangus raskelt uue tehnika poode, kelle müük vähenes aasta algul kohati lausa kolmandiku võrra, kirjutas Sakala.

Kuigi kodumasinate hinnad on muude kaupadega võrreldes püsinud peaaegu samal tasemel kui sajandivahetusel, võib uuringu tulemustest järeldada, et raskel ajal kaaluvad paljud pered suuremaid oste põhjalikult. Siiski elavad kasutatud tehnika müüjad, keda on aasta-aastalt üha vähemaks jäänud, vaikselt, keskendudes rohkem remonditööle.

Osaühing Aaberi Kodumasinad ei reklaami end kui müüjat ning enamiku tema sissetulekust moodustab asjade parandamise eest laekuv raha. «Meie küll pole märganud, et inimeste huvi kasutatud kodumasinate vastu oleks kasvanud,» lausus juhataja Aare Peet ning lisas, et suund on pigem vastupidine. Kui taasiseseisvumise järel soetasid paljud pered endale nõukogude toodangu asemele nooblimat lääne pruugitud kaupa, siis nüüd ostetakse teise ringi tooteid üksnes äärmisel juhul kas tudengi üürikorterisse või suvekodusse.

Viljandi piiril tegutsev ettevõte Kodu Pluss tegeleb samuti kodumasinate parandamisega ning kasutatud esemete müük annab sissetulekust umbes kolmandiku. «Meil on läinud viimastel aastatel stabiilselt,» nentis ettevõtte juht Kalvi Käär. Tema sõnul on inimesed kergelt saadud laenudega soetanud endale kõik vajaliku ning need masinad pole oma aega veel ära elanud.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HKScan otsib KATEGOORIAJUHTI

HKScan Estonia AS

27. september 2017

Tarkvara

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Blogid

Statistika

Teabevara