Kalvi viinaturismi taaskäivitumisse ei usu

Kümneprotsendine alkoholiaktsiis tõus
Soomes alates tuleva aasta esimesest päevast Eesti vodkaturismi suure hooga
käima ei lükka, ütles ASi Liviko juht Janek Kalvi.

Kuigi Kalvi kinnitas, et Soomes maksab pooleliitrine viin kolm korda rohkem kui Eestis, pole ta optimistlik 2004. aastal alguse saanud vodkaturismi taastumises.

Liviko juhi sõnul käib püsikliendiks kujunenud tavasoomlane Eestis edasi, kuid valib hoolega soodsamaid kohti ning otsib head hinda. "Et see (Eestis käimine alkoholi ostmise eesmärgil - toim.) muutuks massiliseks, seda 10% alkoholiaktsiisi tõus kaasa ei too. Ma pigem oleksin täna konservatiivne või skeptiline," sõnas Kalvi.

Soome aktsiisitõusul on tema ütlusel ka positiivne mõju. "Eestis tõusis aktsiis üle 30% ja aktsiisitõus Soomes muudaks Eestit taas atraktiivsemaks," rääkis Liviko juht. "Muidu oleks võinud prognoosida, et turistide arv langeb, aga nüüd on lootuks, et ta vähemalt ei lange," lisas ta.

Kalvi sõnul loodab ta, et lähemaks paariks-kolmeks aastaks on Eestis aktsiisitõusud tehtud ning ettevõtjatele ja turule antakse aega rahuneda. "Alkoholi hind praegu on ületanud selle künnise, kus suur osa tarbijates ostab või on valmis ostma salaalkoholi," rääkis ta.

18. novembril otsustas Soome valitsus tõsta uuest aastast alkohoolsete jookide aktsiisimaksu kümnendiku võrra, mis toob kaasa kõigi sealsete vägijookide jaemüügihindade tõusu keskmiselt 4,5%.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara