Autor: Kaubandus.ee • 27. november 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Paku24: Neste juhtumit võib pidada veidi kahetsusväärseks

Oksjoniportaali Paku24 esindaja tõdes, et loata Neste kütusekaardi müüki nende portaalis võib pidada veidi ebaeetiliseks.

"Mõnes mõttes võib tekkinud situatsiooni tõesti veidi ebaeetiliseks ja kahetsusväärseks pidada," tunnistas Paku24 esindaja Reeli Maidla. Tegelikult ei pea ju ükski füüsiline ega juriidiline isik teatama firmale, et müüb enampakkumisel mõnda tema toodet, lisas ta.

"Samas mõistame ka Neste Eesti ASi suhtumise põhjust, seoses sendioksjonite suhteliselt halva mainega Eestis," ütles Maidla. Tema sõnul oli oksjon selleks ajaks, kui Neste teatas, et kaarti ei tohi seal müüa, juba alanud. Seetõttu pidi enne kaardi eemaldamist ära ootama võitja. "Oksjoni võitjale pakkusime võiduna sularaha ja klient oli sellega rõõmsalt päri," selgitas Maidla lõpptulemust.

Tema sõnul kehtib Paku24 müüdud toodetele sama garantii, mis kõigile Eestist ostetud kaupadele. "Garantiid pakub kauplus, kes kauba müüs ja garantii antakse kaubale, mitte füüsilisele või juriidilisele isikule. Niisiis peab garantiiremondi puhul ostja pöörduma garantiikviitungil toodud ettevõtte poole," lisas Maidla.

Tarbija24 foorumis on mitmed inimesed süüdistanud Paku24 oksjoniportaali pettuses ja kelmuses. Kahjuks ei leia ühegi Eestis tegutseva sendioksjoni kohta midagi muud kui laimu ja süüdistusi, märkis Maidla. Tegelikult ei ole ju teada, milline neist kommentaaridest on kirjutatud reaalse kliendi või milline konkurendi poolt, lisas ta.

Kelmuste ja pettuste üheks põhjuseks nimetasid foorumikülastajad asjaolu, et kui pakkumise esitamise aeg saab läbi ja oksjoni võitja peaks olema teada, juhtub tegelikult nii, et aeg käivitatakse tahtlikult uuesti.

"Kuna kliendi arvuti brauser saadab iga seitsme sekundi tagant päringuid meie serverile ja osad päringud võivad vahel kaotsi minna – halvast internetiühendusest, kliendi enda ruuteri ülekoormusest, teiste liigsete programmide samaaegsest tegevusest, voolukõikumisest vaheruuterite sõlmpunktides või mõnest muust hetkelisest põhjusest –, siis võib tõesti vahel kliendile jääda mulje, et numbrid jooksevad nulli ja seisavad seal, kuni tema arvuti tehtud päring lõpuks meie serverini jõuab," selgitas Maidla.

Tema sõnul käis aeg aga ka siis edasi, kui klient näeb ekraanil seisvaid numbreid. "Kui kliendi arvuti päring lõpuks meieni jõudis ja tema ekraanil pilti värskendas, siis ei hakanud aeg pihta mitte oksjoni kirjelduses nimetatud intervalli 1.30 või 2 minuti pealt vaid näiteks 1.10 pealt," lisas ta.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757