USAs algab meeletu ostuperiood Black Friday

Pärast eilset aasta suurimat kalkunisöömist
algab täna USAs jõuluaegne ostuhooaeg Black Friday ehk Must Reede.

Selle päevaga algab periood, mil tavapäraselt kõik aasta esimeses osas kahjumeid teeninud jaekaupmehed end kasumisse upitavad.

Puhkevad aasta lõpuni kestev maniakaalne ostuhullus ja enneolematud allahindlused, mille pärast inimesed varasematel aastatel truult enne poodide avanemist uste taga tunglesid, et parem kraam endale kahmata.

Tänavune Black Friday võib aina kasvava tõenäosusega kujuneda Red Fridayks ehk punasesse miinusskaalasse jäävaks kasumiteperioodiks.

Tarbimine USAs on kahanenud kohutava kiirusega, sest inimestel lihtsalt pole raha, mida kingituste ja muu pudi-padi alla kinni panna. Neil on vaja maksta kodulaenud ja muud kõikvõimalikud kohustused, mida senine elu enne finantspigistust lubas enda õlule võtta.

Analüütikute ootused ostuhooajale on üsna pessimistlikud ning prognoosid lubavad arvata, et tulemas on kõige nutusem ostuperiood alates 1990ndate algusest.

Siiski jätavad ka kõige pessimistlikumad prognoosid ühe jaemüüja säravasse aupaistesse – see on Wal-Mart, kes lõikab majanduslangusest ja krediidi kättesaadavuse ärakukkumisest rasvast kasu. Müügiguru teeb uskumatuid allahindlusi, mis meelitavad just tema poodidesse ka neid, kes majandusliku õitsengu ajal sealt kõrgilt mööda kõndisid.

Müüginumbrite kasvu asemel ennustatakse kõigile peale viimatimainitu tugevat langust, millest kõige mustem ulatub 6,6 miinusprotsendini.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara