Autor: Kaubandus.ee • 4. detsember 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ostjad peavad enne kulutamist pikalt aru

Koondamised annavad ennast tunda paljudes ettevõtetes. Kui pole tööd, siis pole ka raha, järelikult ei ole ka midagi kulutada. Statistikaameti andmetel on jaemüük vähenenud.

Põhjuseks peetakse jalatsite ja rõivaste liiga kõrget hinda. Tänavu oktoobris vähenes jaemüük mulluse novembriga võrreldes püsihindades 7%. Läbimüük on vähenenud pea kõigis kaubagruppides, välja arvatud postimüük ning apteegikaupade ja kosmeetikavahendite müük, eriti karmilt on kukkunud tekstiilitoodete, rõivaste ja jalanõude müük – 21%.

“Inimesed on hakanud oma kulutusi rohkem planeerima, hindu võrdlema ning ootama, millal algavad sooduskampaaniad,” ütles ASi ABC King ja OÜ Suurtüki NK juhatuse liige Silja Silm. Tema sõnul pole osade kaupade ostust kuhugi pääseda, sest meie kliimas ja kultuuriruumis paljajalu ikka ei käi. “Ilm mõjutab jalatsimüüki märksa rohkem kui jõuluallahindlus või majanduskriis,” ütles Silm.

Kui statistikaameti andmeil kukkus turg oktoobris 21%, siis Baltika langus Eestis oli vastavalt 11%, kommenteeris ASi Baltika pressiesindaja Mervi Lill. Hoolimata keerukast majandusseisust kahanes Baltika jaemüük Balti riikides võrreldes eelmise aastaga vaid 4% ning kogu grupi tasandil suudeti jaemüüki 2% kasvatada. Mis puudutab novembrit, siis siin on tulemus veelgi parem – langus Eestis vaid 4% ning Balti riikides tervikuna 6% müügikasvu. „Kogu grupi jaemüük kasvas aga koguni 15%, nii et statistikaameti andmetele me ei vasta,“ rõõmustas Lill.

ASi Bastion müügijuht Heli Kikkas tunnistas mõningast müügilangust. Siiski ei tihanud ta detsembris müüginumbrite kasvu ennustada, ütles vaid, et loota ju võib. "Tänavu alustasime oma kauplustes allahindlustega juba novembris, varem pole nii vara jõulumüük kunagi toimunud,“ ütles ta. Kuidagi ei taha Kikkas nõustuda statistikaameti väitega, nagu oleks müügi vähenemise põhjuseks liiga kõrged hinnad. „Hinnatase on võrreldes eelmise aastaga sama või isegi odavam,“ kinnitas müügijuht.

Ka ABC Kinga juht Silm vaidles vastu statistikaameti väitele riiete ja jalatsite kõrge hinnataseme kohta. „Sellega ei saa küll nõus olla. Pigem on viimasel aastatel tihenenud konkurents ja praegune majanduse jahtumine on hea uudis tarbijale, kes saab valida heade ja väga heade pakkumiste vahel,“ kinnitas ta. Detsembris algas ABC King kauplustes 15. sünnipäeva tähistamise kampaania, kus palju tooteid on lausa 50% soodustusega. „Müüginumbrite kasvu ei ole me planeerinud, kuna jalatsikauplused ei ole parim paik jõulukingituste ostmiseks, kuigi kliendid leiavad meie kauplustest alati ka jõulukingitusteks sobivaid susse ja aksessuaare,“ ütles Silm.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757