Allan Remmelkoor: raamatupoed olid ostjaid täis

Kui kallimad koduelektroonikatooted
näitasid jõuluajal pigem langustrendi, siis raamatupoed olid ostjatest pungil,
ütles Kristiine kaubanduskeskuse juht Allan Remmelkoor.

„Ma arvan, et üks valdkond, mis on olnud kasvufaasis, on olnud raamatud. Ka kirjastajad on olnud aktiivsed ja oluliselt rohkem on tulnud uudistooteid. Tundub, et internetiajastu ei ole seda huvi pärssinud, raamatupoed on näidanud siiski kõikjal kasvu,“ ütles Remmelkoor.

„Visuaalsel hinnangul olid nad sama täis kui eelmisel aastal. Ma arvan, et kallim koduelektroonika on natuke kannatanud, täpsemat statistikat ei oska öelda.“

Külastatavus oli jõulude ajal Remmelkoore sõnul pisut madalam, nii nagu see sügise vältel on kogu aeg olnud. „Umbes 5 protsenti oli detsembris madalam kui mullu,“ märkis ta. „Kui eelmine aasta olid pikad töönädalad kuu lõpus, siis sel korral on palju inimesi sõitnud pikkadeks puhkepäevadeks minema. See on ka ilmselt natuke negatiivselt mõjutanud külastatavust, aga pigem on olnud sel sügisel trend,“ uskus Remmelkoor.

Täpseid müügiandmeid tal öelda ei olnud, sest need tulevad kõikidelt kauplustelt jaanuari keskpaigaks.
„Kindlasti on olnud allahindlused suuremad. Need on alanud varem ja olnud jõulisemad,“ kinnitas Remmelkoor. Jaekaubandus on sügiskuudel langustrendi näidanud ja eks see sunnib Remmelkoore hinnangul kauplusi aktiivsemalt alla hindama, et oma ladu tühjemaks müüa ja käiberaha saada.

Ta uskus, et allahindlused jätkuvad, sest kaupmeestel on ikkagi targem toode maha müüa ka ilma kasumit saamata, mida muud selle kaubaga teha. „Jaanuar, veebruar elatakse veel suuremate protsendimäärade peal üle, aga valuliselt põnevam saab olema kevadel, märtsis-aprillis, kui peaks tulema peale uus, täishinnaga toode,“ kartis Remmelkoor, küsides, kuidas tarbija selleks valmis on.

Remmelkoor ütles, et ostjate tarbijate harjumused on muutunud, kuigi mitte küll totaalselt. Peale raamatumüügi on kasvutrendi näidanud ka toit ja esmatarve. „Hüpermarketid on ühest küljest küll tänu toiduhindade kasvule sel aastal näidanud kogu aeg kasvu, aga ilmselt teatud osa tarbijaskonnast on nihkunud spets-kauplustustelt võib-olla hüpermarketite baastootele,“ uskus ta.

„Muutused on toimunud ka toidukaupade ostuharjumustes. Ka seal on vähenenud kallimate valmistoodete ja kulinaaria ost ning kasvanud on baastooted nagu leib, sai, piim, munad, riis, millest kodus on hakatud ise rohkem toitu valmistama,“ tõi Remmelkoor näiteks.

Remmelkoore hinnangul annab tarbimisharjumuste muutumine lihtsalt uusi võimalusi. „Loodetavasti meie kaupmehed ja ettevõtted on agarad muutusi jälgima ja järeldusi tegema. Ega see ei tähenda, et asjad lähevad halvemuse poole, vaid tuleb harjuda ja muutuda ise,“ andis mees nõu. „Tuleb pakkuda seda, mida inimene osta tahab, sest ega ostuvalmidus ole kuhugi kadunud.

Ostuvalmidust näitas Remmelkoore sõnul ka 5. detsembril korraldatud ostuöö-kampaania Kristiines, kus oli üle 10 protsendi külastajate ja käibe kasv. „Inimesed vajavad tugevamat ajendit, miks minna ostma. Tegelikult raha ei ole kuhugi kadunud. Emotsionaalne seisund on kartlik. Tuleb rohkem nuputada,“ olid tema sõnad.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara