Autor: Kaubandus.ee • 29. detsember 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ülemiste keskuse jõulumüük kuni 15% väiksem

Ülemiste keskuse juht Guido Pärnits ütles, et jõulumüük oli tänavu keskmiselt 10-15 protsenti väiksem, mille üheks põhjuseks võib olla ka senisest varasemad allahindlused.

„Nii hea kui super 2007. aastal jõulumüük ei olnud ja eeldatavasti oli käibelangus üldistades kuskil 10-15 protsendi piires, kuna erinevad kaupmehed näitasid erinevaid tõuse-langusi,“ kommenteeris Pärnits. Tema sõnul on jõulumüügi käivet veel täpselt raske öelda, kuna eelmise nädala müügiandmed laekuvad selle nädala jooksul. Samas on Pärnitsal hea meel selle üle, et külastajate ja ostude arv nii olulisel määral ei vähenenud.

„Kui eelmistel aastatel hakkasid suuremad allahindlused peale jõule, siis sel aastal hakkasid kaupmehed allahindlustega peale juba isegi detsembri esimestel nädalatel, nii et eks sellisest varajasemast allahindlusest tuleb ka natuke otsida põhjust kogukäibe langusele,“ märkis Pärnits, öeldes veel, et maksimum allahindlused on alati olnud kuskil 70 protsendi kandis.

Ülemiste keskuse üldine suurem allahindlusperiood hakkas Pärnitsa sõnul just täna ja kestab kuni 1. veebruarini ja siis saavutavad allahindlused oma maksimumi.

Kindlat selle aasta jõulukinkide "liidrit" keskuse juht välja tuua ei osanud, märkides, et seda oskavad kauplused ise paremini ütelda. „Jälgides rahva liikumist keskuses võib arvata, et väga hästi osteti kingitusteks raamatuid, erinevat parfümeeriat ja kosmeetikat ning cd ja dvd plaate,“ tõi Pärnits välja.

Pärnits rääkis, et ostjate tarbimisharjumustes on ilmselgelt näha paar suundumust. Esiteks, ostude tegemist kaalutakse hoolikamalt ja valitakse kauem, mida näitab ka see, et paaril viimasel päeval enne jõule oli üle ootuste suur külastajate arv ehk siis paljud jätsid oma ostud viimastele päevadele. Teiseks, keskmine ost on küllalt palju väiksem kui eelmiste jõulude ajal. „Kui eeldada, et suur osa ostudest läheb kingitusteks, tehakse sel aastal palju odavamaid kingitusi,“ uskus ta.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757