Autor: Kaubandus.ee • 12. jaanuar 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

1Partner: enamus jaemüüjaid tahab praegu laieneda

Mitte ainult Prisma, vaid enamus toidukaupade jaemüügiettevõtteid otsib aktiivselt laienemise võimalusi, ütles 1Partner Kinnisvara investeeringute juht Üllar Hinno.

„Väga aktiivselt otsivad laienemisvõimalust enamus toidukaupade jaemüügiettevõtted. Samas üllatuslikult võetakse palju ehituspakkumisi vanalinna vms väärtuslike hoonete ehitustöödeks, ilmselt on ehitushinna ja tänase või prognoositava müügihinna vahe juba piisavalt suur riskide maandamiseks,“ uskus Hinno.

Ta ütles, et lisaks Prismale on turul teisigi ettevõtteid, kes üritavad languses ehitusturult kasu lõigata. "Täna on ehitushind praktiliselt 30-50% buumiaegsest ehitushinnast ja ehitustööde ühikhindadega ollakse tagasi 2001-2002 aastas," lisas ta.

„Kuigi eelmise aasta viimased kuud ei ole pangad finantseerinud (uusi) arendusprojekte, siis tõenäoliselt peab see olukord lähiperioodil muutuma ning siis on tõenäoline, et pangad asuvad seisukohale, et kui üldse finantseerida, siis ainult tugeva rentniku (suurettevõtte vms) baasil põhinevat rahavoo objektide ehitamist ja/või ostmist. Täna jäävad isegi paljud tugevad projektid siiski seisma finantseerimise probleemidesse,“ rääkis ta.

Küsimusele, kas olukord on selliseks kujunenud, et kinnisvaraarendajad koputavad igapäevaselt suurettevõtete ustele, vastas investeeringute juht: "Cash is king ehk tänases turusituatsioonis on rahaga (loe: oma rahaga) tellija ainukene tellija üldse."

"Kõik suuremad kinnisvara arendajad on pidevalt kõikide (suur)ettevõtetega koostööd teinud, selles ei ole iseenesest midagi uut. Eesti on niivõrd väike, et ringkond, kes on täna võimeline arendusprojekti juhtima ja finantseerimist korraldama on kõikidele teada," kommenteeris ta turuolukorda.

"Ilmselt on tänaseks ka paljud lihtsalt maad ostnud inimesed aru saanud, et maatüki väärtus ei ole emotsionaalne. Ehk maatükil on täna väärtus, kui maatükile ehitatavale tootele on nõudlus," lisas Hinno.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757