Autor: Kaubandus.ee • 12. jaanuar 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Selver: Prisma laienemine meid ei hirmuta

Võrreldes Selveri 32 kauplusega on neli Prisma kauplust palju vähem ning nende laienemise ees me hirmu ei tunne, ütles Selveri tegevjuht Iivi Saar.

Prisma laienemist Narva kommenteeris Saar, et ka Selveril on seal üks kauplus ja jaanuari lõpuks avatakse ka teine.

Soodsal ajal laienemist kommenteeris Saar, et nende põhitegevus on jaekaubandus mitte ehitus. "Selver on siiski viimastel aastatel väga jõudsalt arenenud. Meil on kokku 32 kauplust. Arvan, et oleme linnadest oma põhiklientuuri saanud," lisas ta.

"Aastaid tagasi oli juttu, et Eestis on kaubanduspindasid palju ja üle liiagi," kommenteeris Saar küsimust, kas Eestis on veel ruumi uutele supermarketitele.

"Eks täna peavad kõik vaatama oma laienemise plaanid üle, et kuhu mahub ja kuhu mitte. Paar aastat tagasi otsustas odavkett Lidl, et ta ei tungi siia turule, kuna Eesti turg on niivõrd täis," lisas ta. Samas tõdes Saar, et üksikuid kauplusi siiski mahub turule. "Ka Selver avab märtsis Kakumäele kaupluse."

"Kindlasti jaotub klientuur mingil moel. Eks elu näitab, kui palju üks või teine kett kaotab, kaotus võib olla 5-30%. Kus, kett on tugevam ja klientidele lemmikuks saanud, seal kaotab vähem. Kui ainult hinnaga mängida, siis mingil hetkel sa ei suuda kliendile lisaväärtust pakkuda," rääkis Saar ja lisas, et ükskõik, kus piirkonnas tuleb konkurent juurde, peavad kõik arvestama, et kliendid jagunevad.

Prisma odavaid hindu kommenteeris Saar, et üks asi on see, mis jõuab hinnavõrdlusesse. "Kui meil on kampaania hinnad, siis me ei muuda neid kahe-kolme nädala jooksul," märkis Selveri juht.

"Lühiajaline hindadega mängimine pole aus. Otseselt kellelegi näpuga ei näita, kuid see on ebaaus kliendi suhtes, kui kampaania hind kehtib ainult hinnavõrdluse ajal, ca ühe nädala," ütles Saar.

"Prisma laienemine meid ei hirmuta. Kui täna on Prisma Tallinna keskne ja neil on üks kauplus Lätis ning meil on 32 kauplust, siis nende neli on ju oluliselt väiksem," tõdes ta.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757