Eesti Post hoiatab Nigeeria postipakipettuse eest

Eesti Post hoiatab kiirpostiteenuse
EMS-saadetiste läkitamisel Nigeeriasse pettuste eest, mille kohta on viimasel
ajal tulnud mitmeid kaebusi.

Postifirma teatel on viimastel kuudel ilmnenud juhused, kus interneti teel kuulutuse kaudu müües võetakse ühendust välismaalt ja palutakse müüdav kaup saata EMS-saadetisena Nigeeriasse.

"Ostja teatab müüale, et elab küll Londonis, aga ajutiselt viibib Nigeerias ja palub saadetise sinna saata. Raha lubab ta kanda arveldusarvele peale EMS-saadetise numbri teatamist," selgitas skeemi Eesti Posti logistika divisjoni juht Ansi Arumeel.

Müüjateni raha aga ei jõua ja paljud kliendid on seepeale pöördunud Eesti Posti palvega saadetis peatada. "Meil on olnud mitmeid juhuseid, kus inimesed on pöördunud saadetise peatamiseks ja tagasi saatmiseks. Paraku on pakk aga saadetud juba Nigeeriasse ning paki saaja on sellel ka järel käinud ning teha ei ole enam midagi," tõdes Arumeel.

Interneti vahendusel kaupa müües peab olema kindel, et raha on müüja arvele laekunud enne rahvusvahelise paki teele saatmist. Eesti Post paneb inimestele südamele, et kergeusklikult pole mõistlik oma kaupa enne raha kättesaamist teele saata ja seda eriti sellisesse eksootilisse riiki nagu Nigeeria.

EMS (Express Mail Service) on rahvusvaheline kiirpostiteenus, mida osutatakse Ülemaailmse Postiliidu raames ja mis võimaldab kiiresti edastada välisriikidesse dokumendi- ja pakisaadetisi. Keskmine saadetise kulgemisaeg Nigeeriasse on 5-6 tööpäeva.

Kuni saajale väljastamiseni kuulub EMS-saadetis saatjale, seega on saatjal õigus nõuda enne selle sihtkohas väljastamist ka saadetise tagasi saatmist.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara