Jaemüük vähenes detsembris 9%

Jaemüük vähenes 2008. aasta detsembris aasta varasemaga võrreldes püsivhindades 9%, teatas statistikaamet.

Mullu detsembris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüügi maht 5,2 miljardit krooni. Jaemüük vähenes 2007. aasta detsembriga võrreldes enamikul tegevusaladel.

Langust mõjutasid statistikaameti teatel enim tööstuskaupade kauplused, kus müük vähenes üle-eelmise aasta sama kuuga võrreldes 15%. Kõige rohkem vähenes jaemüük tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes.

Jaemüügi kasvu suutsid 2007. aasta sama kuuga võrreldes saavutada ainult apteegikaupade ja kosmeetikavahendite kauplused, kus jaemüük suurenes aastaga 12%. Apteegikaupade müügikasvu detsembris tingis sellest aastast suurenev ravimite käibemaksumäär.

Eelmise aasta viimastel kuudel aeglustunud toidukaupade hinnatõus müügimahtude suurenemist kaasa ei toonud. Detsembris vähenes neis jaemüük aastases võrdluses 4%. Tarbijad olid endiselt hinnatundlikud ja piirasid oma igapäevaseid kulutusi, teatas statistikaamet.

Võrreldes novembriga suurenes detsembris jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades viiendiku võrra. See on tavapärane tõus detsembris, mil toimuvad jõulude ja aastavahetuse suurmüügid, seisab statistikaameti teates.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli detsembris 5,9 miljardit krooni, millest kaupade jaemüük andis ligi 90%. 2007. aasta detsembriga võrreldes vähenes müügitulu jooksevhindades 7%, eelmise aasta novembriga võrreldes aga suurenes 16%.

Esialgseil andmeil oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 2008. aastal 55,6 miljardit krooni, jaemüük vähenes 2007. aastaga võrreldes püsivhindades 4%.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara