Autor: Kaubandus.ee • 5. märts 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Silvano: odavmoe kaubamärki võiks Eestis edu saata

Naisteriietele kontsentreerunud Silvano FG juhatuse liige Peeter Larin leidis, et rõivaste jaeturule Eestis oleks mõttekas siseneda pigem mõne odavmoe kaubamärgiga.

„Usun, et mõnel odavmoe brändil oleks võimalik tulla Eesti turule ja edukas olla,“ kommenteeris Larin. „Uued tulijad jaeturule ei saa tänases seisus äriplaani ehitada turu kasvule, vaid turuosa tuleb võtta olemasolevate konkurentide arvelt.“

Kuivõrd võiks Silvanol endal olla huvi mõni rõivakett üle osta, vastas Larin, et muutunud majanduslikus olukorras keskendutakse eelkõige enda olemasolevate jaekettide arendamisele. „Hetkel aktiivset huvi jaekettide ülevõtmise vastu ei ole,“ kinnitas ta.

Larini sõnul on märgata, et tarbijate võimalused on tunduvalt piiratumad võrreldes eelmise aastaga, kuigi kaupluste külastatavus ei ole oluliselt muutunud, kuid vähenenud on ostude arv ja keskmise ostu suurus. „Jätkuvalt on soov garderoobi uute toodetega täiendada, aga ostetakse väiksemaid ja odavamahinnalisi tooteid,“ märkis ta.

Samuti on Larini ütlusel märgata, et tarbimine on muutunud väga allahindluskampaaniate keskseks. „Usun, et stiili ja kvaliteedi ootused ei ole oluliselt muutunud, kindlasti on muutunud ootused hinna suhtes,“ rääkis ta.

Larin nentis, et kõik märgid näitavad 2009. aastal langust rõivaste jaeturul. „Oletada võib, et keskmisest enam mõjutab kriis meesterõivaste turgu,“ tõi ta välja, Silvano ise aga meesterõivaste turul ei osale. Kuna ettevõtte ei ole selle aasta prognoose börsil avaldanud, ei saanud Larin kommenteerida, kas aasta lõpetatakse kasumis või kahjumis.

AS Baltika avalike suhete spetsialisti Mervi Lille sõnul on Baltika eesmärk sel aastal Baltimaades turgu juurde võita. Juba homme avavad nad Leedus kolm uut brändipoodi ja sel poolaastal on Eestis plaanis avada veel neli uut kauplust, ütles Lill.

2008. aasta lõpu seisuga oli Baltikal 134 kauplust seitsmes riigis müügipinnaga 27 068 ruutmeetrit. Aasta jooksul avati 17, suleti 11 poodi ning viie kaupluse pinda või asukohta muudeti. Aasta lõpuks oli Baltikal Eestis 30 kauplust.

2008. aasta lõpu seisuga oli Silvano kontsernil 134 jaemüügipunkti kogupindalaga 14 566 ruutmeetrit, 37 oli naisterõivaste kauplust kogupindalaga 6833 ruutmeetrit ja 97 oli naistepesu kauplust kogupindalaga 7733 ruutmeetrit. Eestis oli läinud aasta lõpu seisuga 13 kauplust.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757