Eskaro: suured eksporditurud on ettevaatlikult optimistlikud

Loodan, et ettevõtte eksporditulemused
paranevad kevade jooksul, isegi meie suured turud Ukraina ja Venemaa tunnevad
ettevaatlikku optimismi, sõnas lakke ja värve valmistava firma Eskaro
ekspordidirektor Andrei Prost.

"Muidugi meie eksport on kahanenud võrreldes eelmise aastaga, aga tendents on positiivne," märkis Prost. Ta ütles, et selle aasta jaanuaris vähenes ettevõtte eksport 62% ning veebruaris 57%.

"Märtsis ootame tulemuseks miinus 50% ja aprillis loodame, et tulemus võiks olla umbes miinus 30%. See pole täna enam halb tulemus. Me saame aru, et meie talvine müügi langemine oli seotud sellega, et meie kliendid vähendasid oma laojääke," rääkis ta.

"Aga millised numbrid tulevad selle aasta jooksul, on praegu väga raske öelda. Võib juhtuda, et sügise ja talve algus on palju halvem kui 2008. aastal," sõnas Prost.

Ekspordidirektor ütles, et loodame, et Eesti ekspordi müük sellel aastal ei tule halvem kui miinus 35 – 40%.

"Ma ei tea, kas eksport on põhjas juba ära käinud, aga näeme, et isegi meie suured turud – Ukraina ja Venemaa tunnevad ettevaatlikku optimismi. Vaatame, mis saab edasi," lausus Prost.

"Eesti ekspordinumbrite kohta arvan, et on kaks erinevat mõjutajat - esialgu olid mahud ja seejärel hinnad olemasolevatele mahtudele. Võib olla tuleb veel veebruaris mõningane langus, aga seejärel usun, et olukord stabiliseerub," rääkis Soome elektroonikakontserni Efore kuuluv Efore AS tegevjuht Andres Kase.

"Põhja lähedal me minu arvates oleme ja ehk tuleb veebruar natukene kehvem kui jaanuar, aga märts enam mitte," lisas ta.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara