Veebruaris jaemüügi langus kiirenes

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük
vähenes 2009. aasta veebruaris eelmise aasta veebruariga võrreldes püsivhindades
18%.

2008. aasta märtsis alanud jaemüügi vähenemine võrreldes eelmise aasta vastava kuuga püsis tänavu jaanuarini 1–10% piires. Veebruaris langes aga jaemüük seni madalaimale tasemele.

Sellele avaldas mõju jätkuv madalseis majanduses ning sellest tulenev tarbijate kindlustunde nõrgenemine. Ka Eesti Konjunktuuriinstituudi tarbijabaromeetri kindlustunde indikaator oli veebruaris endiselt langustrendis, teatas statistikaamet.

Veebruaris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 4,1 miljardit krooni. Kaupade jaemüük vähenes 2008. aasta veebruariga võrreldes enamikul tegevusaladel. Jaemüügi langust mõjutasid enim tööstuskaupade kauplused, kus jaemüük vähenes eelmise aasta sama kuuga võrreldes 27%.

Kõige rohkem vähenes jaemüük muudes spetsialiseeritud ja spetsialiseerimata kauplustes ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes.

Jaemüük toidukaupade kauplustes vähenes eelmise aasta veebruariga võrreldes kümnendiku. Tarbijad on jätkuvalt ebakindlad tuleviku suhtes ning seoses sellega on hakanud järjest rohkem piirama ka toidukulutusi.

Võrreldes jaanuariga vähenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 7%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli vähenemine 2%. Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli veebruaris 4,9 miljardit krooni, millest kaupade jaemüük andis 85%. Eelmise aasta veebruariga võrreldes vähenes müügitulu jooksevhindades 21%, eelmise kuuga võrreldes 7%.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara