Kodumaise toidukauba eelistamine vähenes 9%

Kodumaise toidukauba eelistamine on viimase
kolme aastaga vähenenud 9%. Tarbija ootab tootjatelt värsket, tervislikku ja
soodsa hinnaga toidukaupa, mida on lihtne poes ära tunda, selgus
konjunktuurinstituudi uuringust.

Kodumaiste toidukaupade eelistamine oli tipus aastail 2002 ja 2003, mil eestimaist eelistas 87% inimestest. 2005. aastast on eestimaisuse tähtsus soetatava kauba juures järkjärgult aga kindlalt vähenenud, jõudes 70% juurde.

71% Eesti tarbijatest arvab, et majandussurutise jätkumise korral muutuvad toitumisharjumised veelgi. Uuringust selgus, et toidukaupade hinnatõusu ja majandussurutise mõjul muutis 79% tarbijatest 2008. aasta jooksul oma toidukaupade ostu- ja tarbimisharjumusi. Enim pööratakse tähelepanu liha ja lihatoodete ning piima ja piimatoodete hindadele.

Vastanutest 92% tõdes, et eristatavus pole alati lihtne või on lausa keeruline. Võrreldes 2004. aastaga peavad eristatavust mitte alati lihtsaks 17% enam inimesi. Toidukauba päritolu määramisel saavad tarbijate arvates takistuseks liiga väikese kirjas olev tooteinfo, samas on 2007. aastaga võrreldes 12% kasvanud inimeste arv, kelle arvates on kodumaiste toidutoodete ja kaubamärkide nimed võõrapärased. Kaheksa protsenti on võrreldes 2007. aastaga suurenenud inimeste arv, kelle arvates sarnanevad importtoodete nimed ja kaubamärgid liialt eestimaistele.

2008. aastal käis toidukaupu iga päev poes ostmas 21% inimestest, 2004. aastal oli see protsent 31. Suurenenud on nende hulk, kes teevad oma ostud 4-6 päeval nädalas. 2004. aastal oli see 29%, seevastu eelmiseks aastaks oli protsent tõusnud 33ni.

Uuringust nähtus, et on vähenenud väikeste kaupluste eelistamine peamise ostukohana. Enamus sisseostudest tehakse suurtes toidukauplustes. Kui 2004. aastal külastas peamiselt suuri toidukauplusi 59%, siis 2008. aastal oli eelistajate arv kasvanud 78%ni. Väikeste kaupluste osakaal kahanes 31 protsendilt 18-le. Samuti on oma populaarsust minetanud turud, kus võrreldes varasema 7%ga käib nüüd 5% vähem inimesi.

Uuringu tellis põllumajandusministeerium ning selles osales 1000 Eesti elanikku vanuses 18-74 aastat. Uuring viidi läbi tänavu jaanuaris läbi kirjalikult.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara