Tallinna Kaubamaja käive kasvas 3,7 protsenti

Tallinna Kaubamaja esimese kvartali käive
kasvas 3,7 protsenti 1,52 miljardi kroonini, teatas ettevõte.

Eelmise aasta esimeses kvartalis oli kontserni käive 1,47 miljardit krooni.

Supermarketite ärisegmendi konsolideeritud käive kasvas 2009. aasta esimeses kvartalis 16 protsenti 1,1 miljardi kroonini. Supermarketite ärisegmendi eelmise aasta võrreldava perioodi müügitulu oli 973 miljonit krooni.

Selveri kuu keskmine konsolideeritud müügitulu müügipinna ruutmeetrile oli esimeses kvartalis 5500 krooni kuus, vähenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 26 protsendi võrra. Võrreldavates kauplustes oli käive müügipinna ruutmeetrile 5900 krooni kuus, näidates eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 20 protsendilist langust.

Selveri keti müügiefektiivsusele avaldasid negatiivset mõju üleüldine majanduse langus ja tarbimise vähenemine, uute kaupluste madalam müügiefektiivsus käivitusperioodil ning müügiefektiivsuse langus kauplustes, kus 2008. aastal laiendati müügipinda ligikaudu kaks korda. Käesoleva aasta esimeses kvartalis avas Selver kaks uut kauplust Eestis, Narvas ja Tallinnas Kakumäel ning ühe Lätis Kuldiga linnas.

Kokku kasvas supermarketite ärisegmendi müügipind 2009. aasta esimeses kvartalis 4217 ruutmeetri võrra. Selveri ketis kokku sooritati esimeses kvartalis kaheksa miljonit ostu, mis on 23% enam kui eelmise aasta samal perioodil.

Kaubamajade ärisegmendi 2009. aasta esimese kolme kuu müügitulu oli 276,2 miljonit krooni (17,7 miljonit eurot), vähenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 21%. Kaubamajade müügitulu müügipinna ruutmeetrile oli esimesel kolmel kuul 4000 krooni kuus, mis on 21% vähem kui eelmise aasta samal perioodil.

Kaubamajade ärisegmendi müügitulu vähendas lisaks üldisele tarbimise vähenemisele Noortemaailma kolimine ning I kvartalis alguse saanud ulatuslikud renoveerimistööd Ilumaailmas. Märtsi lõpus avati Naiste Kingamaailm.

Kinnisvarade ärisegmendi 2009. aasta esimese kolme kuu müügitulu oli 12 miljonit krooni (0,8 mln eurot), kasvades eelmise aasta võrreldava perioodiga 17%.

Autokaubanduse ärisegmendi 2009. aasta kolme kuu müügitulu oli 62,5 miljonit krooni (4 mln eurot). Kolme kuuga müüdi 314 uut sõidukit, mis on 203 sõidukit vähem kui aasta varem samal perioodil. KIA sõiduauto turuosa Baltikumis on 2,2%, vähenedes võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 21%. 2009. aasta kolmel kuul langes Eesti autoturg 67%. KIA müük langes 70%, jättes sellega perioodi lõpuks KIA turuosaks 2,9%.

Läti turg tegi esimese kolme kuuga läbi suurima kukkumise – koguni 77%. KIA sõidukite müük langes 91%. KIA turuosa Lätis oli esimese kolme kuu lõpus 1%. 2009. aasta esimeses kvartalis langes Leedus sõiduautode müük 70%. KIA omab Leedu sõiduautoturust 2,1%.

Esimese kvartali jalatsikaubanduse müügitulu osa kontserni käibes oli 40,5 miljonit krooni (2,6 miljonit eurot). Kaubamaja kontsern omandas esimese jalatsiäri 2008. aasta aprillis. Tänaseks omab kontsern kaks jalatsikaupluste ketti 34 jalatsikauplusega, millest kuus kauplust asuvad Lätis.

Märtsi teises pooles avati esimene kosmeetikakaupluste keti I.L.U. pood uues Pärnu keskuses. Esimesed nädalad näitasid klientide suurt huvi uue kaupluse vastu, märtsi netokäive oli 0,5 miljonit krooni (0,03 miljonit eurot). Järgmised I.L.U. keti kauplused avatakse novembris Rocca al Mare Kaubanduskeskuses ning Tartu Lõunakeskuses. Kauplus Kristiine Keskuses ning esimene kauplus Lätis on planeeritud avada 2010. aastal.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara