Jaemüügi langus märtsis veidi pidurdus

Jaekaubandusettevõtete müük vähenes märtsis
eelmise aasta märtsikuuga võrreldes püsivhindades 13%, teatas statistikaamet.
Märtsis jaemüügi langus veidi pidurdus ja oli veebruari aastalangusest viis
protsendipunkti väiksem.

Märtsis oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 4,6 miljardit krooni. Kaupade jaemüügi langust mõjutasid enim tööstuskaupade kauplused, kus jaemüük vähenes eelmise aasta sama kuuga võrreldes 18%. Kaupade jaemüük vähenes eelmise aasta märtsiga võrreldes enamikul tegevusaladel.

Enim ehk 29% vähenes jaemüük muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, fotokaupade, sporditarvete, raamatute, mängude ja mänguasjadega. Võrreldes eelnevate kuudega pidurdus oluliselt aastane jaemüügi langus majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes. Neis kauplustes vähenes jaemüük aastaga 19%.

Tekstiiltoodete, rõivaste, jalatsite ja nahktoodete kauplustes vähenes jaemüük aastases võrdluses kümnendiku, mis oli väiksemaid langusi viimase poole aasta jooksul. Jaemüük toidukaupade kauplustes vähenes eelmise aasta märtsiga võrreldes 8%. Tarbijad on jätkuvalt ebakindlad tuleviku suhtes ja seoses sellega piiravad järjest rohkem ka toidule tehtavaid kulutusi, teatas statistikaamet.

Võrreldes eelmise kuuga vähenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal püsivhindades protsendi võrra.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli märtsis 5,5 miljardit krooni, millest kaupade jaemüük andis 85%. Eelmise aasta märtsiga võrreldes vähenes müügitulu jooksevhindades 16%.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

AccountStudio - lihtsalt kohandatav terviklik äritarkvara

Äritarkvara, mida on võimalik kohandada erinevate nõudmiste ja tegevusaladega väike- ja suurettevõtetele. Tarkvara liidestab ettevõtte e-poe nii, et tehingud e-poes kajastuvad ilma valu ja vaevata nii laos kui ka raamatupidamises.

RTT kaasaegne kassatarkvara

Kassatarkvara oluliseks eesmärgiks on pakkuda kliendile kiiret ja mugavat teenindust. Suureks trendiks on saanud mobiilsus ehk tarkvara saab kasutada ka nutitelefonis või tahvelarvutis. Loe lähemalt, mis on kassatarkvara valikul oluline ning milliseid eeliseid annab RTT kassatarkvara.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara