Autor: Kaubandus.ee • 7. mai 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

M S avab Eestis varsti veel ühe kaupluse

Täna Rocca al Mare kaubanduskeskuses avatud Briti jaeketi Marks Spencer esimene pood saab varsti lisa, ütles firma Ida-Euroopa osakonna juht Dusan Mrozek. Uues poes saab olema ka toiduosakond.

Intervjuu Dusan Mrozekiga

• Eurostati andmeil on suurim jaekaubanduse langus Euroopas Balti riikides – kas see pole mitte halvim aeg turule tulekuks?

Me kvartalinumbrite pärast ei muretse. Oleme pikaajaline investor, 10-20 aasta perspektiiviga. Jah, Balti riikidel on praegu raskused, kuid üle aasta paari see ei kesta. Allkirjastasime kokkulepped 2008.aasta detsembris ja teadsime väga hästi, mis meid ootab.See, et Eesti on praegu raskustes, pole probleem. Usume, et need rasked ajad on meile isegi head ajad – inimesed jälgivad hoolega, mis kaupa nad oma raha eest saavad.Ka kinnisvaratehinguid saab praegu sõlmida palju mõistlikuma hinnaga kui siis, kui kõik hullumeelselt kasvab. On palju tegureid, mis ei tähenda, et rasked ajad on nii rasked, et elu seisma jääb.

• Milline klient on teie sihtgrupp?

Meie tarbija on kasvav keskklass. Võib-olla tõesti, lähiaastatel elatustase siin ei parane, kuid siis hakkab see jälle tõusma. Püüame olla atraktiivsed kliendile, kes tahab oma raha eest võimalikult head kaupa, vanuse poolest 25+. Poolas ja Tšehhis on meie klientuur ühtlaselt jaotunud 25-60aastaste vahel. See tähendab, et poed peavad olema piisavalt suured, et igale eagrupile sobivat pakkuda.

• Millal loodate kasumit teenida?

Meie eesmärk on alati ärikasum 12-18 kuu perspektiivis, see on eesmärk.

• Majanduskriisis pigistavad kliendid iga penni, laenud on kaelas, kas Balti riikides jätkub piisavalt ostujõudu rõivaste jaoks?

Meil on kauplus Riias, kus majandus on veel enam kannatanud kui Eestis. Nii oleme olukorraga kursis. Tulemused pole läinud aastaga võrreldes nii halvad. Me ei nuta. Praegu turg selekteerib välja need müüjad, kelle pakkumine turule sobib. Head kaubanduskeskused kannatavad vähem. Rasked ajad ei löö kõiki ühtemoodi.Kõige raskem aeg rõivastemüüjatele ei olegi võib-olla praegu. See oli viis-kümme aastat tagasi, kui inimesed hakkasid rohkem kulutama mobiiltelefonidele ja reisimisele. See oli peamine konkurents rõivasektorile. Praegu kõik kahaneb, kuid ma ei usu, et rõivamüük kannataks teistest sektoritest rohkem. Emotsionaalseid oste jääb võib-olla vähemaks ja võib-olla kõrgmoe tooteid müüakse vähem.

• Paljud on pettunud, et Te ei avanud Tallinnas toiduosakonda? Miks? Kas plaanite siin muutusi?

Siin kaubanduskeskuses ei saanud me lihtsalt sellist pinda, kuid oleme lähedal kokkuleppele suurema pinna osas. Täpsemalt ei saa praegu rääkida, kuid lähikuudel tahame avada Tallinnas uue kaupluse, kus on ka toiduosakond. Seal oleks nii Briti toidukaubad kui ka muud kaubad - Itaalia köök, Prantsuse köök jne - M S on väga avatud kontseptsioon. Vilniuses võeti see väga hästi vastu.

• Mis on kaugemad plaanid Eestis?

Ei taha täpset kaupluste arvu nimetada. Meie visioon on selge, tahame olla turuliider. Planeerime kolme aasta kaupa ja selle aja sees avame siin mõned kauplused. 2-3, ei oska täpselt öelda.

• Kas näete, et olukord Balti riikide jaekaubandusturul on stabiliseerumas?

Usun, et turg on põhjale lähedal. Küsimus on selles, millal turg jälle kasvama hakkab. Seda ei tea praegu.

• M S on 125 aastat vana firma, kas on mingeid traditsioone, mis on püsinud läbi aegade?

Maailm muutub, kuid väärtused ei muutau –usaldusväärsus, hea kvaliteet, innovatsioon.

• Olete Ida-Euroopa osakonna juht. Kogu regioon on majanduskriisis rängalt kannatanud. Kuidas see teie firmat mõjutab?

Me pole sulgenud ühtegi kauplust, laieneme hoopis. Ida-Euroopas on kiireim kasv Poolas ja Tšehhis. Nõudlus meie kaupade järele pole seal vähenenud. Plaan on avada 14 kauplust Ida-Euroopas, neist kaks tänavu Balti riikides. Jah, üks neist on täna avatud kauplus.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757